تاثیر لیزر موهای زائد چقدر است

تاثیر لیزر موهای زائد چقدر است


برخلاف راه های دیگر حذف موهای زائد مثل اصلاح و وکس کردن، اپیلاسیون، لیزر موهای زائد یک شیوه ی درمانی خاص به منظور رفع موهای زائد به مدت طولانی بوده و تاثیر لیزر موهای زائد را پس از دو هفته می‌توانید به وضوح ببینید؛ زیرا حجم موها کم تر شده و به مرور نازک شده و در آخر از بین خواهد رفت، لیزر به جهت مدت زمان زیادی خیال شما را از رشد مجدد موهای زائد راحت می کند.

راهنمای لیزر موهای زائد

اگر در انجام  لیزر، اقدامات احتیاطی و تنظیمات درست دستگاه استفاده گردد ، لیزر موهای زائد نیز کمترین آسیب را به نسبت راه های دیگر رفع موهای زائد به پوست وارد خواهد کرد. همانطور که در طول مشاوره پیش از لیزر برای شما توضیح داده می شود (این مشاوره قدم مهمی است که همواره پیش از انجام لیزر موهای زائد توصیه می شود!)، این شیوه به کمک نوع خاصی از لیزر که رنگدانه یا رنگ تیره مو را هدف قرار می دهد کار می نماید، سپس فولیکول های مو را تخریب و به خوبی از میان می برد.

همچنان که لیزر رنگدانه را مورد هدف قرار می دهد، انرژی نور به گرما تبدیل می گردد و این گرما به صورت انفرادی به سلولها و فولیکول مو که سبب رشد مو می گردد تابیده و در آخر این گرما منجر به حذف موهای زائد شما می شود، این سلول ها بسیار نزدیک سلول های رنگدانه موجود در موها می باشند و سبب ریزش موها بدون بازگشت خواهند شد، به علت اینکه لیزر رنگدانه را هدف قرار می دهد، بهترین کاندیداها برای لیزر موهای زائد موفقیت آمیز، کسانی که با موهای تیره و پوست روشن تر می باشند.

به صورت کلی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه های جدید امکان لیزر برای کسانی که موی روشنی دارند نیز مهیا شده؛ اما جلسات لیزر این افراد اغلب افرادی می باشد که موهای تیره و پوست روشنی دارند؛ چرا که هیچ رنگدانه کافی برای لیزر وجود ندارد که به صورت موثری مورد هدف قرار خواهد گرفت، اما در کل می توانند از لیزر موهای زائد استفاده نمایند و نتیجه بگیرند، کسانی که پوست و موی تیره دارند نیز به لطف پیشرفت دستگاه های جدید می توانند از لیزر موهای زائد بدون هیچ مشکلی استفاده نمایند، دستگاه لیزر Nd:YAG بسیار برای این اشخاص مناسب می باشد که به راحتی می تواند به جهت کسانی با ترکیب موهای تیره و پوست تیره استفاده گردد.

 

لیزر موهای زائد بدن

 

مزایای لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد با انتشار پالس هایی از نور بسیار متمرکز به صورت مستقیم در فولیکول های مو کار می نماید. درنتیجه فولیکول ها گرما را از آن نور جذب می نمایند که این سبب از بین رفتن موها می گردد. به عنوان شیوه ای غیر جراحی و غیر تهاجمی برای از بین بردن مو، فواید زیادی به همراه دارد:

  • اول، دقت بالا: در لیزر موهای زائد اشعه لیزر با دقتی بالا به سمت فولیکول مو هدایت و آن را تخریب می نماید به صورتی که به بافت های مجاور آسیبی نخواهد رسید.
  • دوم،‌ سرعت درمان بالا: اگرچه مدت زمان درمان در هر شخص بسته به اندازه منطقه مورد نظر تفاوت دارد، ( برای مثال زمان لیزر صورت کمتر از زمان لیزر دست ها یا پاها است ) اما سرعت لیزر بسیار بالاتر از راه های درمانی دیگر مثل اپیلاسیون وکس کردن و شیو است. همچنین در طی چند هفته اول از اولین درمان خود شما نتایج (نازک شدن و کاهش حجم) را در موهای خود رویت خواهید کرد.
  • سوم، هزینه و قیمت: امکان دارد شما مجبور به سرمایه گذاری مقدماتی بیشتری به منظور از بین بردن لیزر موهای زائد باشید، اما در دراز مدت لیزر موهای زائد برای شما به صرفه تر می باشد؛ چرا که شما برای اپیلاسیون، کرم اصلاح یا ریش تراشی و وکس نمودن در طول فواصل زمانی کم و تا آخر عمر باید به صورت منظم هزینه نمایید. لیزر درمانی طولانی مدت می باشد؛ پس از تمام شدن جلساتی که کلینیک برای شما مشخص می کند، شما تنها کافیست هر چند ماه یکبار فقط به جهت تمدید به کلینیک مراجعه کنید که خود در دراز مدت هزینه ی زیادی را برای شما صرفه جویی می کنید.
  • چهارم، درد کمی حس می کنید: بعد از آغاز درمان شما دیگر نیازی به مقابله  نمودن با موهای ناخوشایند مثل آن چه که با اپیلاسیون بروز می کند ندارید، همین مسئله درباره ی تیغ نیز وجود دارد، در افراد متفاوت شدت درد متفاوت است و این که در برخی نقاط بدن امکان دارد، درد بیشتری را حس کنید. اما در دستگاه های جدید لیزر، این درد به صفر رسیده و در باقی دستگاه های دیگر نیز مثل ضربه ی یک کش لاستیکی می باشد که با کولینگ قوی دستگاه ها و به کارگیری کرم ها و لوسیون ها بی حسی یا درد بسیار کمی حس می کنید یا چیزی در کل حس نخواهید کرد.
  • پنجم، در تمام نواحی بدن می توان لیزر را انجام داد: شما می توانید لیزر موهای زائد را در هر نقطه از بدن انجام دهید صورت، پشت، پاها، خط بیکینی، زیر بغل یا هر جای دیگری که موهای زائد خواهید داشت.
  • ششم، دیگر نگران موهای زیر پوستی نباشید: پس از انجام لیزر موهای زائد، مو از ریشه تخریب گشته و دیگر جایی برای رشد ندارد، اما پس از شیو نمودن و یا اپیلاسیون فولیکول مو هنوز سر جای خود می باشد و احتمال بالایی وجود داشته که موهایی که می خواهند دوباره رشد کند به صورت کج رشد کند و سبب عفونت در پوست شوند، حتی اگر پس از لیزر مویی نیز امکان رشد داشته باشد این مو به علت دقت بالای لیزر کاملا صاف و بدون کج شدن رشد می کند.
  • هفتم، تاثیر گذاری بالایی در حذف موهای زائد دارد: اشعه لیزر به عمق پوست نفوذ نموده و فولیکول موی شما را هدف می شود و آن را از بین می برد این فولیکول به جهت رشد مجدد به زمان بالایی نیاز دارد به همین علت لیزر موهای زائد موثرترین شیوه به جهت رفع موهای زائد شما به نسبت بقیه راه ها می باشد.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد:

تعداد جلسات لیزر به عوامل مختلفی بستگی دارد. حدوداً دو تا سه هفته بعد از اولین درمان شما طول می کشد تا تفاوت قابل توجهی رویت گردد و تقریباً شش تا هشت جلسه به صورت کلی برای بدست آوردن نتایج کامل لازم است البته افراد دارای موی بلوند به جلسات بیشتری به نسبت افراد دارای موهای تیره برای نتیجه گیری مناسب نیاز دارند.

به صورت کلی:

  • اول، موهای صورت سریعتر رشد می نمایند و هر ۴ هفته نیاز به درمان می باشد.
  • دوم، موهای پا به آرامی رشد می نمایند و امکان دارد هر ۱۲ هفته صورت گیرد.
  • سوم، گذشته از آن دو منطقه درمانی منحصر به فرد، ۸ هفته بین جلسات فاصله مناسبی می باشد.

همچنین باید به جلسات لیزر مرتب و منظم بروید تا بتوانید در مراحل مختلف چرخه رشد آن ها مو را هدف قرار دهید، متوجه می شوید که پس از ریختن مو از جلسه لیزر قبلی، ناحیه صاف و بدون مو خواهد بود. زمانی که متوجه شدید موهایی از چرخه رشد جدید ظاهر می گردند، زمان آن رسیده که درمان و جلسه لیزر بعدی خود را انجام دهید.

هزینه ی لیزر موهای زائد چقدر است؟

اولین نکته در قیمت لیزر موهای زائد وسعت ناحیه ای می باشد که می خواهید لیزر نمایید هر چه ناحیه بزرگتر باشد، قیمت نیز متناسب با آن بالا خواهد رفت، کاملا واضح می باشد که هزینه ی لیزر پاهای شما در مقایسه با زیر بغل بیشتر خواهد باشد.

بیشتر بخوانید:
لیزر موهای زائد زیر بغل در تهران

در زیر به عواملی دیگری که در مشخص قیمت تاثیر دارد خواهیم پرداخت:

  • اول، مقدار حجم مو در محل لیزر به همین جهت است که هزینه لیزر برای مردان نسبت به خانم ها گرانتر است.
  • دوم،‌ تعداد جلسات که متخصص لیزر برای شما مشخص می نماید.
  • سوم، دستگاه لیزر و مجرب بودن متخصص لیزر، نوع دستگاه نیز اهمیت دارد؛ چرا که در دستگاه های لیزر جدید شعاع لیزر بیشتر است و سبب می شود لیزر با سرعت بیشتری عمل نماید و جلسه لیزر شما سریع تر تمام شود. همچنین این دستگاه ها شامل خنک کننده قوی تری می باشند که درد لیزر را کم می کند.

برای اطلاع از هزینه و نکات لیزر موهای زائد  به لیز موهای زائد در تهران مراجعه نمایید.

 

هزینه ی لیزر تمام بدن و پکیج ها:

در کلینیک باربد هزینه ی لیزر کل بدن از لیزر هر یک از نواحی بدن به صورت جداگانه کمتر است، همچنین به منظور تخفیف بیشتر، هزینه کمتر و راحتی شما کلینیک لیزر پکیج های متفاوت دیگر را نیز ارائه داده است مثل پکیج فول بادی کاربردی که شامل نواحی ساق پا، بیکینی، ساعد دست و زیر بغل است.

چه کسانی کاندیدای مناسبی به جهت لیزر موهای زائد می باشند؟

لیزر موهای زائد تقریباً برای هر فردی امکان پذیر می باشد امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دستگاه های جدید لیزر این امکان برای همه ی رنگ پوست و موها ایجاد شده که بتوانند لیزر موهای زائد را انجام دهند، کاندیدای ایده آل خصوصیات زیر. دارند:

  • اول، پوست به نسبت روشن.
  • دوم، موهای تیره و زخیم.

برای افراد زیر نیاز به جلسات بیشتری به نسبت بقیه است:

  • اول، موی قرمز.
  • دوم، موی بلوند.
  • سوم، موهای طلایی سرخ گون.
  • چهارم، موی سفید.

چرا لیزر موهای زائد برای همه به همان اندازه تاثیرگذار نیست؟

همانطور که پیش تر گفتیم لیزر موهای زائد برای همه رنگ پوست ها و موها جوابگو است؛ اما میزان تاثیر لیزر موهای زائد برای افراد مختلف، متفات است. برای مثال افرادی که موهای روشن تر دارند زمان بیشتری را برای تاثیر لیزر به نسبت بقیه لازم دارند؛ چرا که در موهای بلوند و روشن رنگ کمتری به نسبت موهای تیره برای جذب نور لیزر وجود خواهد داشت و اگر فولیکول های شما مقدار ناکافی نور از لیزر را جذب نماید، گرمای حاصل از آن نمی تواند فولیکول های مو را از نابود کند. همچنین، کسانی که پوست تیره دارند هنوز هم می توانند تحت درمان قرار بگیرند، همانطور که گفتیم این افراد باید به دنبال دستگاه های لیزر Nd:YAG باشند، یک راه خوب به جهت اطمینان از نتایج عالی برای پوست های تیره، کاهش میزان انرژی مورد استفاده در درمان لیزر و استفاده از طول موج های طولانی تر می باشد.

چه نکات و اقداماتی را باید پیش از لیزر انجام دهید؟

۲۴ ساعت پیش از جلسه لیزر توصیه می گردد منطقه مورد نظری که می خواهید لیزر بر روی آن انجام شود را اصلاح و شیو کنید. با انجام این کار قسمت عمده ای از موهای سطح حذف می گردد، ( که به نوبه خود احتمال سوزش پوست را کم می کند)، اما باید به شیوه ای باشد که به تکنسین اجازه  دهد تا به اندازه کافی فولیکول مو را ببیند تا بداند که چه مناطقی را باید مورد هدف لیزر قرار دهد. اگر که منطقه مورد درمان به درستی تراشیده نشود، مشاهده دقیق محل رشد فولیکول ها روی پوست سخت تر می شود، به علاوه هرگز وکس کردن پیش از لیزر ایده خوبی نمی باشد و بهتر است محصولات مراقبت پوستی مثل کرم ها و یا روغن را استفاده نکنید، از آرایش کردن در روز لیزر موهای زائد بپرهیزید، محل لیزر باید تمیز و بدون هیچ آرایشی باشد، با متخصص لیزر و پزشک خود پیش از آغاز درمان مشورت و صحبتی کنید، پزشک پس از بررسی پوست و موی شما تعداد جلسات شما را مشخص می کند، همچنین اگر حساسیت یا بیماری های پوستی در گذشته یا الان دارید را به پزشک خود اطلاع دهید.

۴ تا ۶ هفته پیش از لیزر اپیلاسیون و یا وکس کردن ممنوع! چرا که با این راه ها فولیکول مو از جای خود کنده شده و دیگر چیزی برای لیزر کردن باقی نمی ماند بهترین شیوه همانطور که پیش تر گفتیم شیو و اصلاح کردن با تیغ و ژیلت می باشد که فولیکول مو نیز در جای خود باقی می ماند و آماده بوده تا به وسیله ی لیزر حذف شود، اگر پیش از لیزر پوست خود را برنز نمودید یا آفتاب گرفته اید نگران نباشید یا می توانید از دستگاه Nd Yag استفاده نمایید که مخصوص پوست های تیره است.

البته توصیه می کنیم پیش از لیزر آفتاب نگیرید و در معرض آن نباشید؛ چرا که حساسیت پوست بالا می رود اما اگر باز هم برنزه کردید و مایل به انجام لیزرید تنها کافیست از کلینیک مورد نظر خود سوال کنید که آیا دستگاه نامبرده شده بالا را دارند و یا دستگاه آن ها به جهت پوست برنزه شما مناسب است یا نه! اگر در پوست خود دچار آفتاب سوختگی یا تاولی شدید بهتر از لیزر را به زمان دیگری موکول نمایید؛ چرا که لیزر امکان دارد این سوختگی چند برابر نماید و اصلا تاثیری بر روی موی شما نگذارد. رعایت این نکات پیش از انجام لیزر ضروری است.

  • اول، از مصرف آنتی بیوتیک ها پیش از لیزر بپرهیزید؛ چرا که آن ها حساسیت به نور ایجاد می کنند، بدین معنا که پوست شما را به نور حساس می کند و سبب سوزاندن پوست شما می گردد.
  • دوم، بیست و چهار ساعت پیش از درمان، الکل ننوشید.
  • سوم، پیش از جلسه لیزر نوشیدنی ها کافئین دار ننوشید.

دستگاه های لیزر الکساندرایت

در طول جلسه لیزر چه انتظاری می توان داشت؟

برخلاف اپیلاسیون یا وکس که می تواند بسیار وقت گیر و دردناک باشد، لیزر موهای زائد بسیار سریع انجام می گردد و درد اندکی احساس می شود، اما با این سرعت شما به سختی به یاد خواهید داشت که چه اتفاقی افتاده است. البته بستگی دارد در چه ناحیه ای از بدن لیزر انجام می شود.

خبر خوب این که در دستگاه جدید لیزر این حس درد کاملا به پایین تر حد امکان رسیده، اما به صورت کلی درد آن در برخی از دستگاه های لیزر موهای زائد سوزشی مثل ضربه سریع یک کش لاستیکی می باشد. اگرچه امکان دارد کمی ناراحت کننده باشد، اما درمان با لیزر اصلا دردناک نمی باشد، ناراحتی از گرمای شدید ناشی از لیزر، شبیه به یک گرمازدگی در ناحیه مورد نظر می باشد، اما این احساس با  ژل  یا مکانیسم خنک کننده که در دستگاه لیزر موهای زائد قرار دارد، بسیار کم می شود. اما این اهمیت دارد که بدانیم همه ما آستانه های متفاوتی دارید، درنتیجه تجربیات متفاوت دارد. اما افراد آن را بسیار قابل تحمل تر و بهتر از اپیلاسیون می دانند.

معمولا، طول درمان وابسته به سطح تحت درمان است. شخصی که مایل می باشد موهای بالای لب فوقانی خود را لیزر نماید زمان جلسه کمتر از یک دقیقه طول می کشد؛ اما فردی که می خواهد پاها یا پشت خود را کامل لیزر نماید امکان دارد یک جلسه ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ای داشته باشد. پیش از درمان به منظور افزایش راحتی، از کرم بی حسی موضعی به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پیش از لیزر استفاده نمایید و در طی انجام لیزر نگران درد نباشید؛ چرا که دستگاه های جدید لیزر کولینگ و قدرت بالای خنک کنندگی دارند که سبب می شود درد لیزر به حداقل ممکن برسد.

بیشتر بخوانید:
پرسش و پاسخ سوالات مرتبط با لیزر موهای زائد

پس از جلسه لیزر موهای زائد چه نکاتی را باید رعایت کرد و چه زمانی نتایج را مشاهده خواهیم کرد؟

اگر دچار لکه هایی در پوست هستید، پیشنهاد می کنیم برای چند روز از یک کرم هیدروکورتیزون استفاده نمایید. نگران نباشید این لکه ها بعد از چند روز نابود خواهند شد.

همچنین توصیه می کنیم که ۲۴ ساعت پس از لیزر از آفتاب دوری کنید، اگر هم می خواهید به بیرون بروید و چاره ای ندارید، کرم ضد آفتاب را استفاده کنید؛ چرا که پوست پس از لیزر موهای زائد حساس می شود و نیاز است با کرم ضد آفتاب از آن در مقابل اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت شود.

اگر پس از لیزر احساس درد بر روی پوست خود می کنید می توانید از کمپرسور یخ بر روی محل درد استفاده نمایید، البته این مورد معمولا برای کسانی که پوست حساس دارند امکان دارد رخ دهد.

اگر به تورم، قرمزی و التهاب بعد از جلسه لیزر دچار شدید، ژل آلوئه ورا گزینه ی مناسبی است، این علائم بر روی پوست بعد از چند ساعت رفع خواهد شد.

پس از لیزر موهای زائد باید به پوست خود استراحت دهید و از گرما دوری نمایید، همچنین از رفتن به حمام با آب داغ و سونا بپرهیزید.

بهتر است از لوازم آرایشی استفاده نکنید که منافذ پوست بسته نشود و پوست بتواند استراحت نماید.

تا آن جا که نتایج قابل رویت شوند، لیزر موهای زائد نیاز به کمی تعهد دارد؛ چرا که انجام فقط یک جلسه احتمالاً تفاوت چندانی ندارد. از آن جا که مو در چرخه رشد می کند، لازم است حداقل ۵ تا ۶ بار  یک ناحیه را مورد هدف قرار گیرد تا در مرحله رشد فعال آن ها را هدف قرار دهید. جلسات به طور معمول بین چهار تا شش هفته از یکدیگر فاصله دارند و معمولاً شش تا هشت مرحله  طول خواهند کشید تا حداقل ۷۵٪ از نتیجه را مشاهده کنید.

پس از چه مدت نتایج لیزر را می بینیم و باید چه توقعی از آن داشته باشیم؟

نتایج افراد مختلف امکان دارد تفاوت داشته باشد، اما اغلب بیماران ریزش مو دائمی را تجربه خواهند کرد. موهای شما به سرعت از بین نمی روند. در طی چند روز یا چند هفته موها می ریزند و شما نتایج لیزر را مشاهده خواهید کرد. می توانید به کمک اسکراب به این فرآیند سرعت بخشید. حال ، پس از اولین معالجه، امکان دارد به نظر برسد که هیچ اتفاقی رخ نداده، اما اینطور نیست. ریزش و رشد مو به صورت طبیعی در چرخه ها رخ می دهد، درنتیجه لیزر موهای زائد به صورت خاص در مرحله ی رشد مجدد فولیکول ها را هدف قرار خواهد داد. به همین جهت به درمان های مکرر نیاز پیدا می کند دارید تا به طور مداوم موهای جدید را هدف قرار دهید.

 

عوارض لیزر موهای زائد:

  • اول، گرمای زیاد و لکه های پوستی: اگر تنظیمات دستگاه لیزر به درستی انجام نشود ممکن است پس از لیزر پوست شما در اثر گرمای دچار التهاب شود که همانطور که پیش تر گفتیم تنها کافیست از لوسیون ها و کرم های ضد التهاب استفاده کنید( مانند کرم زینک اکساید و ژل آلوئه ورا)، لکه های پوستی نیز در مواقعی امکان دارد بر روی پوست ظاهر شوند که نگران نباشید پس از چند روز از بین خواهند رفت.
  • دوم، آسیب به چشم ها: حتما در زمان لیزر از عینک محافظ استفاده کنید که اشعه لیزر می تواند برای چشم شما زیان بار باشد.
  • سوم،‌ احساس درد و بی حسی بر روی پوست: اگر احساس درد نمودید می توانید از کمپرسور یخ استفاده نمایید، احساس بی حسی نیز در مواقعی امکان دارد بروز کند که نگران نباشید پس از چند ساعت رفته رفته این حس از بین خواهد رفت.
  • به طور کلی عوارض لیزر موهای زائد را به دو قسمت تقسیم کرده است:

 

عوارض شایع بعد از لیزر:

  • اول، ورم و التهاب پوست.
  • دوم، قرمزی.
  • سوم، احساس سورش پوست.

 

موارد نادر بعد از لیزر:

  • اول، زخم.
  • دوم، سوختگی.
  • سوم، تاول.
  • چهارم، تغییرات دائمی رنگ پوست در نواحی تحت لیزر.

سوالات متداول تاثیر موهای زائد

 

تاثیر لیزر موهای زائد بر روی کدام نواحی بدن بیشتر است؟

لیزر برای همه ی نواحی بدن تاثیر گذار می باشد، اما به طور کل برای نواحی که مو تراکم بیشتر و ضخیم تری دارد موثر تر خواهد بود.

چند جلسه برای تاثیر لیزر موهای زائد لازم است و دوره درمان آن چقدر طول می کشد؟

تاثیر لیزر موهای زائد برای هر شخص متفاوت است. ممکن است برای فردی ۶ جلسه طول بکشد و برای دیگری ۱۰ جلسه؛ اما به طور متوسط بین ۶ تا ۸ جلسه زمان نیاز است.

پس از لیزر امکان رشد دوباره موهای زائد وجود دارد؟

این امکان کاملا وجود دارد؛ چرا که لیزر موهای زائد درمانی طولانی مدت است و امکان دارد چند ماه پس از لیزر دوباره در نواحی از بدن موهای زائد رشد کنند، البته این مورد در هر فردی تفاوت دارد؛ اما این حالت برای نواحی از بدن رخ می دهد که هورمون رشد بیشتر به آن نواحی فرمان می دهد. برای مثال نواحی چانه، بالای لب و بیکینی بیشتر تحت تاثیر هورمون ها قرار دارند تا پاها و دست ها، به همین جهت این نواحی در برخی از موارد به جلسات لیزر بیشتری نیاز پیدا می کند.

آیا لیزر به صورت دائمی موهای زائد را نابود می کند؟

لیزر موهای زائد درمانی طولانی مدت است نه به صورت دائمی، لیزر تا ۸۰% سبب از بین رفتن مو و تراکم آن می گردد، سپس به منظور تمدید باید هر ۶ ماه یکبار به کلینیک مراجعه نمایید تا رشد موهای زائد را دوبار مشاهده نکنید.

هر چند وقت یکبار لیزر موهای زائد باید انجام شود؟

به طور متوسط هر ۴ یا ۶ هفته لیزر باید انجام شود که در چرخه فعال رشد، فولیکول مو هدف قرار گیرد و از بین برود تا بهترین نتیجه ممکن را  مشاهده کنید.

چه داروهایی را باید پیش از لیزر مصرف نکرد؟

در گام نخست اول با دکتر و متخصص لیزر خود مشورت کنید اما به طور کل داروهایی که سبب حساسیت پوست به نور می شوند را نباید مصرف کرد. مثل راکوتان و یا آنتی بیوتیک ها. همچنین از لایه بردارها نیز پیش از جلسه لیزر استفاده نکنید که پوست شما را حساس می کنند و امکان دارد پس از جلسه لیزر به نور آفتاب واکنش نشان دهد.

آیا لیزر موهای زائد برای پوست ها تیره نیز به کاربرد می رود؟

بله، افرادی که پوست تیره ای دارند باید از دستگاه Nd:YAG استفاده کنند.

آیا در دوران شیردهی لیزر موهای زائد خطرناک است؟

لیزر در مواقعی ممکن است کمی سبب تغییرات هورمونی به ویژه در بانوان شود که صلاح نیست در زمان شیردهی این تغییرات رخ دهد همچنین امکان دارد در جلسه اول لیزر مادر کمی استرس و اضطراب بگیرد که این مسئله مورد قبول نیست؛ چرا که امکان دارد این تغییرات بر روی شیر مادر تاثیر مستقیم بگذارد.

آیا لیزر سبب ناباروری در خانم ها می شود؟

خیر؛ اشعه لیزر فقط تا ۱ میلیمتر به پوست نفوذ کرده و به هیچ عنوان نمی تواند به تخمدان ها برسد.

20 نظرات

  • واقعاً لذت بردم از خوندن مطلب درباره لیزر موهای زائد. اطلاعات ارزشمندی رو دریافت کردم و مرسی از تیم وبلاگ!

  • از تجربه‌ها و نکات کاربردی در مورد لیزر موهای زائد که توی وبلاگتون به اشتراک گذاشتید، خیلی خوشم اومد.

  • از تجربه لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی باربد خیلی راضی هستم. پرسنل آنها صبور و دوست‌داشتنی هستند .

  • از لیزر موهای زائد در کلینیک باربد واقعاً راضی هستم. از روز اول، تفاوت چشم‌گیری در روند رشد موها مشاهده کردم و این موضوع به دلیل دستگاه لیزر فوق العاده شماست!

  • واقعاً مقاله‌ی جالبی در مورد لیزر موهای زائد خوندم. اطلاعات کاملی بود و بهم کمک کرد تا تصمیم به انجام این روش بگیرم.

  • من چند هفته پیش لیزر موهای زائد رفتم و دقیقاً همچین چیزی که توی وبلاگتون نوشته بودید، اتفاق افتاد. عالی بود!

  • چه محتوای مفیدی در مورد لیزر موهای زائد! خیلی کمک کننده بود برام، حتماً می‌خوام امتحانش کنم.

  • به وبلاگ شما بسیار علاقمندم و همیشه با انتشار مطالب جدیدتان مشتاقانه منتظر شما هستم. از تلاش شما برای به اشتراک گذاشتن این محتواهای ارزشمند سپاسگزارم.

  • پست های وبلاگ شما همیشه با موضوعات جذاب و کاربردی بوده‌اند. ممنونم از تمامی تلاش شما برای تهیه این مطالب.

  • هیچوقت فکر نمی‌کردم لیزر موهای زائد اینقدر موثر باشه. مطالب جذابی در وبلاگ شما بود!

  • از وقتی که با لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی باربد اقدام کردم، واقعاً راضی بودم. موهای زائد مزاحمتم را کاهش داده و احساس آرامش بیشتری می‌کنم. متشکرم از تیم حرفه‌ای باربد!

  • خیلی از مقالات در مورد لیزر موهای زائد خوندم، اما این مقاله بهترین‌ها بود. اطلاعات مفید و مهمی رو در اختیارم قرار داد.

  • واقعاً عالی بود، اطلاعات خوبی درباره لیزر موهای زائد داده بودید. ممنونم از مطالب مفیدتون!

  • منم به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد لیزر موهای زائد بودم و خوشحالم که به این وبلاگ برخوردم. مطالبتون عالیه!

  • کلینیک باربد را به همه توصیه می‌کنم. لیزر موهای زائد رو انجام دادم و واقعااا راضی بودم.

  • بعد از خوندن مطلب درباره لیزر موهای زائد، متوجه شدم چقدر روش موثریه و مطمئناً قراره امتحانش کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *