صورت از مناطق مهم بدن می باشد که موهای زائد آن ناحیه برای خانم­ ها و آقایان آزاردهنده بوده و می ­تواند ظاهر ناخوشایندی برای آن­ها به وجود می آید. در این مطلب به بررسی از میان بردن موهای زائد صورت به کمک لیزر و نکات مربوط به آن خواهیم پرداخت. پس با ما همراه بمانید.

لیزر موهای صورت چیست؟

در دنیای امروز، زیبایی و ظاهر به یکی از اولویت‌های اصلی افراد تبدیل شده است. یکی از مشکلاتی که ممکن است در مورد ظاهر خود داشته باشید، موهای غیرمطلوب روی صورتتان است. برخی افراد ممکن است با رشد موهای زائد در نواحی مختلف صورت مواجه باشند که می‌تواند باعث ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس شود.

در این مقاله، به معرفی لیزر موهای صورت و کاربردهای آن پرداخته می‌شود، لیزر موهای صورت یک روش پزشکی غیرتهاجمی است که برای کاهش رشد موهای زائد در نواحی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرایند با استفاده از پرتوهای لیزر قوی، باعث تخریب ساختار موها و جلوگیری از رشد آنها می‌شود. لیزر موهای صورت از تکنولوژی پیشرفته‌ای استفاده می‌کند که تأثیر بسیار کمتری روی پوست دیگر دارد و فقط مؤثر در رشد موهای زائد است.

در مجاورت فولیکول­ های مو، رنگدانه ­های پوست که نام آن ملانین است، قرار گرفته‌اند این رنگدانه ­ها سبب ایجاد رنگ طبیعی پوست ما می­ شوند. لیزر دسته ای از پرتوهای نور با انرژی و طول موج خاصی می باشد که بعد از برخورد با ملانین منجر به تخریب فولیکول­ های مو می­ شود. وقتی فولیکول مو تخریب شد، دیگر نمی­ تواند تار مویی بسازد و به همین جهت در آن منطقه دیگر مویی رشد نخواهد­ کرد. بدین ترتیب لیزر سبب حذف موهای زائد خواهد شد.

پوست صورت بسیار حساس می باشد و موهای زائد این ناحیه در زیبایی صورت تاثیرگذار می باشند. به همین جهت افراد شیوه­ های متفاوتی را برای از بین بردن موهای صورت انتخاب می‌ نمایند. به کارگیری لیزر برای حذف موهای زائد صورت از موثرترین شیوه ­های موجود بوده که بخش قابل توجهی از مراجعات به کلینیک­ پوست و مو را شامل خواهد شد.

کاربردهای لیزر موهای زائد در صورت

به کمک لیزر می ­توان موهای زائد نواحی زیر را به صورت دائمی حذف نمود:

  • اول، دور ابروها.
  • دوم، مابین ابروها (ابروی پیوندی).
  • سوم، پشت لب فوقانی.
  • چهارم، چانه.
  • پنجم، گردن.
  • ششم، پشت سر و گردن.
  • هفتم، خط ریش آقایان.

لیزر موهای زائد صورت برای آقایان

لیزر موهای زائد برای آقایانی که از شیو کردن مکرر خسته شده ­اند، یک گزینه ­ی مناسب می باشد. همچنین در برخی بیماری­ ها انجام لیزر موهای صورت شیوه ای درمانی است. برای مثال فولیکولیت کاذب یک بیماری پوستی در صورت آقایان بوده که در آن موهای ریش، به سمت پوست باز گشته و به داخل آن وارد می ­گردد.

این بیماری سبب ایجاد جوش‌های پراکنده به ویژه در گردن و التهاب پوست خواهد شد. تنها درمان موثر فولیکولیت کاذب، لیزر موهای صورت می باشد. به همین جهت، عجیب نیست که این روزها مراجعین آقایان برای لیزر موهای زائد در حال بیشتر شدن است.

بهترین کاندیدای لیزر موهای صورت

دو ویژگی اصلی تاثیرگذار در اثرگذاری لیزر موهای صورت:

  • اول، رنگ پوست روشن.
  • دوم، موهای زائد ضخیم و تیره رنگ که معروف به موهای مردانه هستند.

لیزر موهای زائد برای افرادی که موهای نازک، بور یا کرکی شکل دارند، مثل تیپ های دیگر پوستی و مدل موی زائد تاثیر ندارد. اگر رنگ پوست شما سبزه و تیره، اما ضخامت و رنگ موهای شما مناسب باشد، می‌توانیم برای لیزر موهای زائد از فناوری‌های لیزری خاص مانند  Nd:Yagاستفاده نماییم.

 

البته این که شما چقدر کاندیدای مناسبی برای لیزر موهای صورت می باشید، به نظر مستقیم پزشکان و متخصصان کلینیک وابسته است.

بیشتر بخوانید:
لیزر موهای زائد بیکینی | یک روش موثر برای حذف موهای زائد بیکینی

عوارض لیزر موهای زائد صورت

عوارض لیزر موهای زائد صورت آنچنان خطرناک و غیر قابل درمان نبوده و اکثرا گذرا و موقتی می باشند. بعضی از این عوارض عبارتند از:

  • اول، قرمزی و درد خفیف: اگر چه این عارضه بسیار آزاردهنده است، اما در اکثر موارد نگران کننده نبوده و به صورت گذرا به وجود می ­آید. با گذشت زمان این عارضه برطرف می شود و دیگر ایجاد نخواهد شد.
  • دوم، پوسته پوسته شدن: ایجاد این عارضه به نوع دستگاه لیزر مورد استفاده وابسته است. اما جای نگرانی نیست و این عارضه دائمی نخواهد بود.
  • سوم، ایجاد تاول: اگر دستگاه به کار رفته، برای پوست شما مناسب نبوده و یا اپراتور دستگاه مهارت کافی نداشته باشد، امکان ایجاد تاول در محل لیزر وجود خواهد داشت.
  • چهارم، ایجاد اسکاریا بافت جوشگاهی: در صورتی که اپراتور مهارت کافی را نداشته باشد یا مشکلی در تنظیمات دستگاه به وجود آید، به ندرت امکان ایجاد اسکار یا بافت جوشگاهی وجود دارد که متاسفانه این عارضه دائمی و برگشت­ ناپذیر می باشد.

توصیه­ های لیزر موی صورت

حتماً به توصیه ‌های زیر عمل نمایید تا بهترین نتیجه را بگیرید:

  • اول، از حدود یک ماه قبل از انجام لیزر از موم انداختن، بند انداختن و کندن موهای خود خودداری کنید؛ زیرا می ­توانند اثربخشی لیزر را کم کنند.
  • دوم، روز مراجعه برای لیزر، حتما موهای ناحیه ی مورد نظر را شیو کنید. باید آرایش خود را پاک نمایید و هیچ نوع کرمی نیز روی پوست تان نباشد.
  • سوم، اگر به هر گونه بیماری خاصی مبتلا می باشید، پیش از انجام لیزر حتما آن را با پزشک کلینیک در میان بگذارید.
  • چهارم، اگر که هر نوع دارویی مصرف می­ کنید، قبل از انجام لیزر حتما آن را با پزشک کلینیک مطرح نمایید. برای مثل مصرف بعضی آنتی ­بیوتیک­ ها می ­توانند بر روی حساسیت پوست شما به لیزر اثر داشته باشند.
  • پنجم، انجام لیزر در دوران بارداری ممنوعیت نسبی دارد. بهتر است در این شرایط با پزشک مشورت نمایید.
  • ششم، سعی نمایید تا یک هفته پس از انجام لیزر، در مواجه با نور خورشید قرار نگیرید. در صورت لزوم برای خروج از منزل، حتما از کرم ­های ضدآفتاب استفاده کنید. همچنین اگر به تاول­های پوستی دچار شده‌اید، از ترکاندن آن ­ها خودداری کنید.

لیزر موهای زائد صورت

طول درمان و هزینه ­ی لیزر موهای زائد صورت چگونه است؟

معمولا قبل از انجام لیزر، یک جلسه­ ی مشاوره با پزشک انجام می ­شود که در آن تعداد جلسات لیزر و فواصل میان آن­ ها با نظر پزشک بر اساس وسعت ناحیه­ ی تحت درمان، نوع پوست و موی شما و مدل دستگاه لیزر مشخص می ­شود. هزینه­ ی لیزر موهای زائد صورت به تعداد جلسات لیزر وابسته است. معمولا تعداد جلسات لیزر ۷-۳ بوده که فواصل بین مراجعات حدودا ۶-۴ هفته تنظیم می­ گردد.

آیا با یک بار لیزر کردن، تمام موهای زائد صورت به طور دائمی حذف می­ شود؟

لیزر تنها روی موهایی اثر دارد که در مرحله­ ی رشد یا کاتاژن قرار داشته باشند. هیچ ­گاه تمام موهای یک ناحیه از بدن مانند صورت، در یک مرحله از چرخه­ ی زندگی خود قرار ندارند. به همین جهت با یک جلسه لیزر، نمی­ توان تمام موهای زائد صورت را از میان برد. به منظور جبران این امر، توصیه ­ی ما جلسات متعدد لیزر می باشد که امکان موفقیت در حذف موهای زائد صورت را بالا می برد.

بیشتر بخوانید:
آیا لیزر برای کاهش موهای زائد صورت موثر است؟

آیا لیزر، روش دائمی حذف موهای صورت است؟

اگر لیزر به کمک دستگاه استاندارد و مناسب و با یک برنامه ­ی درمانی درست انجام گردد، تقریبا سبب حذف دائمی موهای زائد صورت هم در آقایان و هم در خانم ­ها خواهد شد. یعنی انتظار داریم با انجام لیزر به شیوه ی درست، بین ۶۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد صورت از بین خواهد رفت.

آیا امکان رشد مجدد موهای زائد حذف شده در ناحیه ­ی صورت وجود دارد؟

به طور معمول آسیب و تخریب فولیکول مو باعث می شود تا تار مویی از آن رشد نکند. اما در بعضی شرایط خاص مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک که در آن افزایش هورمون تستوسترون در خانم­ ها رخ می ­دهد، امکان فعالیت مجدد فولیکول لیزر شده وجود خواهد داشت.

آیا انجام لیزر صورت باعث آسیب به پوست صورت و چروکیدگی آن می شود؟

اگر لیزر با دستگاه مناسب و به وسیله ی اپراتور مجرب انجام شود، احتمال آسیب پوست صورت شما بسیار اندک می باشد و جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

آیا می ­توان پیش از آغاز به استفاده از لیزر، از ژیلت استفاده کرد؟

ژیلت می ­تواند سبب ضخیم شدن موهای زائد گردد. همان طور که پیش تر گفتیم، هرچه موهای زائد ضخیم و تیره ­تر باشند، انجام لیزر نتایج بهتری در پی خواهد داشت. به همین جهت بعضی از کلینیک ها ممکن است به مراجعین توصیه نمایند تا پیش از جلسه­ ی اول لیزر، اصلاح با ژیلت توصیه کنند. در فواصل میان جلسات لیزر، پوست صورت می ­تواند ملتهب باشد. به همین جهت بهتر است در این زمان­ ها از ژیلت استفاده نکنید.

آیا لیزر موهای زائد صورت دردناک است؟

این امر کاملا به آستانه­ ی تحمل درد شما وابسته است. گروهی از افراد تاکید دارند که لیزر موهای صورت تنها باعث کمی سوزش  شده در حالی که افراد دیگر این فرایند را مانند برخورد کش با پوست صورت می دانند و کمی دردناک اعلام می نمایند. اگر آستانه ­ی درد پایینی دارید، مصرف یک قرص مسکن قبل از انجام لیزر، کمپرس سرد آن ناحیه یا به کارگیری ژل های بی حسی موضعی می­ تواند به شما کمک نماید. اگر در هر مرحله از درمان شدت درد شما را اذیت نمود، اپراتور ما می­ تواند انجام لیزر را متوقف نماید.

بیشتر بخوانید:
آیا لیزر برای کاهش موهای زائد صورت موثر است؟

آیا انجام لیزر به منظور حذف موهای صورت می ­تواند سبب آسیب به چشم گردد؟

قبل از آغاز لیزر موهای زائد صورت، یک عینک مخصوص به شما داده می­­ شود که آن از آسیب رسیدن به چشم­ های شما جلوگیری خواهد کرد.

آیا امکان بروز واکنش پوستی به دنبال لیزر موهای زائد صورت وجود دارد؟

پزشک معالج پیش از آغاز دوره­ ی درمان، اول به صورت آزمایشی یک نقطه از بدن شما را با لیزر امتحان می کند تا اطمینان یابد واکنش غیر طبیعی به دنبال لیزر ایجاد نمی­ گردد. پس از کسب اطمینان، جلسات لیزر موهای زائد صورت شروع خواهد شد.

آیا  لیزر موهای زائد صورت می تواند سرطان­ زا باشد؟

پرتوهای استفاده شده در لیزر، به صورت سطحی وارد پوست می­ شوند و عمقی نیستند. انرژی این پرتوها عمدتا جذب ملانین می­ گردد و بر روی ساختارهای دیگر پوست اثر ناچیزی می گذارد. به همین جهت گفته می­شود که لیزر برای حذف موهای زائد بدن، خطری ندارد. توجه کنید که از لیزر در درمان بعضی از بیماری­ های پوستی استفاده می­ گردد. به همین جهت اگر به درستی استفاده شود، نمی­ تواند وسیله ­ای مضر باشد.

بیشتر بخوانید:
سرطان پوست و لیزر موهای زائد؛ آیا لیزر موهای زائد باعث سرطان می‌شود؟

آیا کلینیک­ های لیزر موهای زائد صورت با یکدیگر تفاوت دارند؟

بله، کلینیک­ های مختلف با یکدیگر تفاوت­ هایی دارند که این تفاوت­ ها عبارتند از:

  • اول، پزشک معالج شما: مسئولیت کلینیک­ های لیزر باید بر عهده ­ی پزشک متخصص پوست و مو باشد. انتخاب دستگاه مناسب پوست شما، مشخص کردن تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت و مدیریت عوارض احتمالی همه و همه بر عهده ­ی پزشک معالج می باشد.
  • دوم، اپراتورهای انجام لیزر: به فردی که کار لیزر درمانی را زیر نظر پزشک انجام می­دهد، اپراتور می گویند. تجربه، مهارت و تعهد اپراتور فاکتورهای مهمی هستند که در نتیجه ­ی نهایی لیزر موهای زائد صورت تاثیر گذارند.
  • سوم، دستگاه­ های لیزر: همان طور که در جریانید، دستگاه­ های گوناگونی برای لیزر موهای زائد وجود دارد که هر ساله دستگاه­های جدیدتری نیز روانه بازار می ­شود. این دستگاه ­ها از نظر اثر گذاری، کیفیت، ایمنی و ایجاد عوارض احتمالی با یکدیگر تفاوت دارند.
بیشتر بخوانید:
لیزر موهای زائد دست: یک روش موثر برای حذف موهای زائد

لیزر موهای زائد دست در کلینیک زیبایی باربد

کلینیک باربد با بهره‌گیری از تکنولوژی لیزری روزآمد، خدمات حذف موهای زائد را با روشی کاملاً حرفه‌ای و با دقت بالا، به مشتریان خود ارائه می‌دهد. با استفاده از دستگاه‌های لیزری مدرن، این کلینیک قادر است تا با حذف موهای زائد بر روی قسمت‌های مختلف بدن، احساس راحتی و آرامش را برای مشتریان به ارمغان آورد. علاوه بر این، خدمات لیزر موهای زائد در کلینیک باربد به صورتی انجام می‌شود که پوست شما هیچگاه صدمه نمی‌بیند و به‌دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی، هیچ گونه حساسیت و ناخوشایندی برای شما به وجود نخواهد آمد.

برای مشاهده هزینه لیزر موهای زائد و اطلاعات بیشتر به صفحه لیزر موهای زائد در تهران مراجعه کنید.

چرا کلینیک باربد انتخاب مناسبی برای لیزر موهای زائد دست است؟

انتخاب یک کلینیک معتبر برای انجام شیوه ‌های پزشکی مانند لیزر موهای زائد مهم‌ترین کاری است که به منظور پیشگیری از بروز عوارض خطرناک و سلامت جسم خود باید انجام دهید. کلینیک باربد یکی از بهترین کلینیک‌های تخصصی پوست و مو در تهران بوده که انواع خدمات زیبایی و سلامتی پوست و مو را به شما عزیزان ارائه می کند.

منبع: Laser Hair Removal on the Face: Cost, Procedure, and More (healthline.com)

20 نظرات

  • هر بار که به وبلاگ شما سر می زنم، اطلاعات جدیدی یاد می گیرم. با تشکر از مطالب خوب شما.🙂🙂

  • ۲موضوع لیزر موهای زائد توی مقاله‌ی وبلاگ واقعاً جذاب بود. مزایا و معایب انجام این روش به خوبی توضیح داده شده.

  • تجربه لیزر موهای زائد در کلینیک باربد بسیار مثبت بوده است. نتیجه‌ها قابل ملاحظه‌ای بوده و همچنین روند کار نیز بسیار سریع بوده است.

  • واقعاً ممنونم از توضیحات کامل در مورد لیزر موهای زائد. اطلاعاتتون به دردم خورد!

  • منم تازه می‌خوام با لیزر موهای زائد امتحان کنم. مطالب وبلاگتون مرجع خوبی بود برام، ممنونم!

  • واقعاً لذت بردم از خوندن مطلب درباره لیزر موهای زائد. اطلاعات ارزشمندی رو دریافت کردم و مرسی از تیم وبلاگ!

  • اطلاعات جامع و مفیدی درباره لیزر موهای زائد در این وبلاگ پیدا کردم. ممنونم از زحماتتون!

  • منم به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد لیزر موهای زائد بودم و خوشحالم که به این وبلاگ برخوردم. مطالبتون عالیه!

  • از تجربه لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی باربد خیلی راضی هستم. پرسنل آنها صبور و دوست‌داشتنی هستند .

  • واقعاً عالی بود، اطلاعات خوبی درباره لیزر موهای زائد داده بودید. ممنونم از مطالب مفیدتون!

  • من چند هفته پیش لیزر موهای زائد رفتم و دقیقاً همچین چیزی که توی وبلاگتون نوشته بودید، اتفاق افتاد. عالی بود!

  • پست های وبلاگ شما همیشه با موضوعات جذاب و کاربردی بوده‌اند. ممنونم از تمامی تلاش شما برای تهیه این مطالب.

  • واقعاً از نقدم که در مورد تجربه‌ی شخصی با لیزر موهای زائد نوشته شده، خوشحال شدم. حالا مطمئن‌ترم که قدمی به سمت انجام این روش بردارم.”

  • مقاله‌ی وبلاگ درباره لیزر موهای زائد علاوه بر اطلاعات کامل، از تجربیات شخصی هم پر از ارزش بود. ممنونم از نویسنده!

  • از وقتی که با لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی باربد اقدام کردم، واقعاً راضی بودم. موهای زائد مزاحمتم را کاهش داده و احساس آرامش بیشتری می‌کنم. متشکرم از تیم حرفه‌ای باربد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *