لیزر موهای زائد دست با دستگاه کندلا

داشتن موهای زائد در دست همیشه برای هر کسی که به ظاهر خود اهمیت می‌دهد، مزاحمت‌بار خواهد بود. موهای زائد باعث شلوغی و نامرتبی ظاهر دست می‌شوند و همچنین ممکن است در برخی مواقع باعث خجالت برای شخص شوند.

در این مورد، لیزر موهای زائد دست، یکی از روش‌های موثر و بازده برای حذف موهای زائد است که توسط بسیاری از افراد انتخاب می‌شود، با این حال، مانند هر روش پزشکی دیگر، لیزر موهای زائد در دست نیز به عوارض و مشکلاتی همراه است.

در این مقاله، به بررسی مزایا و معایب لیزر موهای زائد در دست، عوارض و مشکلات مرتبط با آن و راهکارهای پیشگیری و مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد در دست می‌پردازیم.

مزایای لیزر موهای زائد در دست

۱- حذف دائمی موهای زائد

لیزر موهای زائد دست، یکی از روش‌های حذف دائمی موهای زائد است. برای این کار، لیزر نوری با فرکانس بالا و شدت بالا بر روی پوست دست اعمال می‌شود که باعث از بین رفتن ریشه موهای زائد می‌شود. برای دست چند جلسه لیزر کافی است تا موهای زائد به صورت دائمی حذف شوند.

۲- آسانی و سرعت در انجام مراحل لیزر

لیزر موهای زائد در دست، یکی از روش‌های سریع و آسان برای حذف موهای زائد است. این روش، با استفاده از لیزری با شدت بالا، بر روی پوست دست اعمال می‌شود و همه مراحل در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:
لیزر موهای زائد بیکینی | یک روش موثر برای حذف موهای زائد بیکینی

۳-عدم آسیب به پوست

استفاده از لیزر موهای زائد در دست، همراه با عدم آسیب به پوست است. به دلیل استفاده از لیزر با شدت بالا، لیزر فقط روی ریشه موهای زائد اعمال می‌شود و به پوست آسیبی وارد نمی‌شود.

موهای زائد دست، هر چقدر هم که ظریف و نازک باشند، باز هم برای بسیاری ناخوشایندند. برخی از زنان و مردان دوست دارند به صورت دائمی از شر موهای زائد خود راحت شوند و مدام با راه های از بین بردن موهای مزاحم درگیر نباشند. لیزر موهای زائد دست از بهترین راه ‌ها برای جلوگیری از رویش موهای دست بوده که به یکی از محبوب‌ترین شیوه ‌های موزدایی در جهان تبدیل شده است. زیرا این شیوه مانند اپیلاسیون دردناک و مانند اصلاح با تیغ، کوتاه ‌مدت نمی باشد. اما لیزر موهای زائد دست چگونه انجام می‌ شود؟ قیمت آن چقدر است؟ اگر شما هم به فکر راهی به منظور رهایی از موهای مزاحم روی دست می باشید، در ادامه این مطلب با ما همراه بمانید.

 

لیزر موهای زائد دست چیست و چگونه انجام می شود؟

لیزر موهای زائد دست از جدیدترین و ایمن‌ترین راه ‌ها به منظور از بین بردن موهای زائد می باشد. بر اساس گفته انجمن پوست آمریکا، به منظور انجام لیزر باید پیش از درمان، نواحی مورد نظر را کاملا تمیز نموده و موهای آن را با تیغ اصلاح نمایید. برخی از بیماران که آستانه تحمل دردشان پایین است، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیش از لیزر، از بی ‌حس‌ کننده‌های موضعی برای ناحیه لیزر استفاده می ‌نمایند.

اپراتور لیزر، دستگاه را روی نواحی مورد نظر حرکت می ‌دهد. در این میان پالس ‌های لیزر به عمق کمی از پوست نفوذ می‌ کنند و فولیکول‌ های مو را از بین خواهند برد. در حقیقت، لیزر با سوزاندن ریشه مو، جلوی رشد فولیکول‌ها و تولید موی جدید را می ‌گیرند.
لیز موهای زائد دست در تهران

لیزر موهای زائد دست برای چه کسانی مناسب نیست؟

در گذشته، لیزر موهای زائد تنها برای کسانی که موهای تیره و پوست روشن دارند، کاربرد داشت؛ اما امروزه، لیزر موهای زائد دست برای تمام افراد از جمله کسانی که موی روشن و پوست تیره دارند، انتخاب مناسبی به شمار می‌رود. با این وجود، پیش از اقدام به لیزر موهای زائد باید با پزشک مشورت نمایید تا او با معاینه مدل پوست و موی شما، بهترین گزینه رفع موهای زائد را برایتان انتخاب نماید.

از سمت دیگر، افرادی که مبتلا به بیماری‌های پوستی یا زخم‌های باز و حساسیت‌های پوستی در ناحیه دست خود می باشند، نباید از لیزر به جهت از بین بردن موهای دست استفاده نمایند. در حالت کلی، همه کسانی که از سلامت عمومی برخوردارند، داروی خاصی مصرف نمی‌کنند و مبتلا به بیماری یا حساسیت پوستی نمی باشند، می‌توانند از لیزر موهای زائد بهترین نتیجه را دریافت نمایند.

بیشتر بخوانید:
لیزر موهای زائد صورت | قیمت و عوارض آن

تعداد جلسات لیزر دست چقدر است؟

مدت زمان هر جلسه رفع موهای زائد با دست به اندازه نواحی تحت درمان بسته است. لیزر موهای زائد دست امکان دارد ۵ تا ۱۵ دقیقه طول بکشد. بیشتر مراجعه ‌کنندگان به حداقل ۶ جلسه درمانی برای لیزر نیاز پیدا می کنند. زیرا موهای زائد بدن یک چرخه عمر سه مرحله‌ای داشته که شامل رشد، ریزش و استراحت می باشد. تنها فولیکول‌هایی که در مرحله رشد قرار دارند، تحت ‌تاثیر لیزر قرار می‌ گیرند و قدرت رویش موهای جدید را از دست خواهند داد.

با این وجود، تعداد جلسه‌های درمانی مورد نیاز به منظور از بین بردن موهای زائد دست به عوامل گوناگونی مانند نوع پوست، رنگ مو و تراکم موها وابسته است. جلسات لیزر را باید با فاصله ۴ تا ۶ هفته از همدیگر و به ‌طور منظم انجام دهید. با تکمیل دوره درمان معمولا تا مدت‌ها به هیچ شیوه موزدایی دیگری نیاز ندارید.

نتایج لیزر موهای دست چقدر باقی می ماند؟

نتیجه لیزر موهای زائد معمولا به عوامل مختلفی مثل رنگ و ضخامت موهای دست، رنگ پوست، ناحیه تحت درمان و نوع دستگاه لیزر مورد استفاده بستگی دارد. به صورت کلی، نتیجه لیزر موهای زائد نسبت به راه ‌های دیگر موزدایی مانند اپیلاسیون یا اصلاح با تیغ، ماندگاری بیشتری دارد. اغلب مراجعه ‌کنندگان تا ماه‌ها یا حتی سالیان پس از تکمیل دوره لیزر خود، اثری از موهای زائد روی دست‌هایشان مشاهده نمی کنند. البته برای تداوم نتیجه لیزر، انجام جلسات یادآور هر چند ماه یک بار و با مشورت پزشک، ضرورت دارد. با انجام جلسات یادآور بیشتر، نتیجه لیزر موهای زائد دست هم بهتر شده و اثر کمتری از مو را در طول زمان مشاهده می کنید.

بیشتر بخوانید:
تاثیر لیزر موهای زائد؛ لیزر موهای زائد تا چه اندازه موثر است؟

مراقبت های پیش از لیزر موهای زائد دست

لیزر موهای زائد دست یک راه تخصصی و پزشکی برای از بین بردن موهای زائد می باشد. درنتیجه انجام آن به تخصص و تجربه نیاز دارد. اولین کاری که پیش از انجام لیزر باید انجام داد، اطمینان از مهارت بالا و تجربه اپراتور لیزر می باشد. با انتخاب یک کلینیک تخصصی پوست و مو، بزرگ ‌ترین قدم برای مراقبت از پوستتان را برداشته اید. با توجه به اینکه موزدایی با لیزر نیز مانند روش‌های دیگر پزشکی امکان دارد با عوارضی همراه باشد، انجام مراقبت‌های پیش از لیزر اهمیت ویژه‌ای دارد. توصیه ما به شما این است ‌که پیش از لیزر موهای دست، به موارد زیر توجه فرمایید:

  • اول، ۶ هفته پیش از جلسه لیزر، از اپلاسیون موهای دست بپرهیزید؛ زیرا اپلاسیون سبب از بین رفتن موقت ریشه مو شده و عملا لیزر را بی‌ تاثیر خواهد کرد.
  • دوم،‌ حداقل ۶ هفته پیش از لیزر، از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید و برنزه کردن خودداری نمایید. نور آفتاب سبب حساس شدن پوست دست گشته و احتمال عوارض لیزر و سوختگی با دستگاه را بالا می برد

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد دست

به منظور کاهش احتمال عوارض لیزر موهای دست باید بر اساس دستورات پزشک، مراقبت‌هایی را انجام دهید. از جمله این مراقبت‌ها:

  • اول، از برخورد مستقیم نور خورشید به نواحی لیزرشده خودداری نموده و از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.
  • دوم،‌ اگر پوستتان بسیار حساس است، بلافاصله پس از اتمام جلسه، روی پوست خود پماد زینک اکساید بمالید.
  • سوم، از لامپ‌ها و تخت‌های برنزه ‌کننده یا هر وسیله دیگری به منظور برنزه کردن استفاده نکنید. رفتن به سولاریوم و محیط‌های بسیار گرم مانند سونا و جکوزی اصلا توصیه نمی‌ گردد.
  • چهارم، بین هر دو جلسه لیزر حداکثر دو بار موهای دست خود را با تیغ اصلاح نمایید.
  • پنجم، به منظور کاهش قرمزی و تورم پس از لیزر، از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  • ششم، پس از لیزر، لباس‌های بسیار تنگ نپوشید.

هزینه ی لیزر موهای زائد دست چقدر است؟

قیمت لیزر دست مانند روش ‌های دیگر پزشکی مبلغ واحدی نداشته و با توجه به عوامل مختلفی مشخص می‌شود. به طور معمول هر کلینیک تخصصی پوست و مو بر اساس نوع دستگاه مورد استفاده، جدید یا قدیمی بودن آن، تجربه و مهارت اپراتور، موقعیت جغرافیایی کلینیک و امکانات خود، قیمت لیزر دست را مشخص می‌ نمایند. لیزر موهای زائد دست کامل نسبت به بخش‌ هایی مانند لیزر موهای زائد صورت یا هزینه بیشتری دارد. زیرا دست‌ها معمولا وسعت بیشتری داشته و لیزر کامل آن ‌ها به زمان طولانی‌تری نیاز دارد.

در برخی از موارد پزشک یا اپراتور لیزر تشخیص می‌دهد که همه ی بخش ‌های دست نیاز به لیزر ندارد. در این شرایط قیمت لیزر دست کمتر محاسبه خواهد شد.

عوارض لیزر موهای دست چیست؟

شایع ‌ترین عوارض جانبی لیزر موهای زائد، بسیار جزئی می باشند و حداکثر سه روز طول می ‌کشند. از جمله عوارض لیزر موهای دست می ‌توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • اول، درد و ناراحتی.
  • دوم، تورم.
  • سوم، قرمزی.

این عوارضی کاملا طبیعی می باشد و هیچ خطری شما را تهدید نمی ‌کند. اما عوارضی مثل تاول زدن، عفونت، تغییر رنگ پوست و جای زخم وجود دارد که به ‌دلیل ماهر نبودن اپراتور و قدیمی بودن دستگاه لیزر رخ می‌دهد. بروز چنین عوارضی هنگام لیزر موهای زائد تحت نظر پزشک متخصص بسیار نادر می باشد. به همین جهت توصیه می‌کنیم برای انجام لیزر موهای زائد تنها به کلینیک‌ های تخصصی پوست و مو مراجعه نموده و از رفتن به آرایشگاه‌ها و مراکز غیر معتبر دیگر خودداری نمایید.

قیمت لیزر دست در مراکز غیر معتبر و آرایشگاه‌ها امکان دارد کمتر از لیزر در کلینیک‌های تخصصی باشد. اما دقت نمایید که با انجام لیزر در کلینیک‌ های معتبر، روی سلامتی خود سرمایه ‌گذاری می ‌کنید. مراجعه به پزشک متخصص و عمل کردن به دستورالعمل‌های او تا اندازه ی زیادی عوارض ناشی از لیزر را کم می کند.

آیا لیزر موهای دست درد دارد؟

لیزر با ایجاد حرارت و به وسیله ی گرمای شدید، ریشه موها را ‌سوزانده و توانایی رویش موهای جدید را از فولیکول می‌گیرد. گرمای بالای لیزر در زمان عبور از سطح پوست، امکان دارد احساسی مانند گز گز یا سوزش خفیف را برایتان ایجاد نماید. البته میزان درد لیزر تا اندازه ی زیادی به ضخامت موهای شما وابسته است. هر چه موهای زائد ضخیم‌تر باشند، گرمای بیشتری را جذب خود کرده و درد بیشتری را در پی دارد.

با این وجود، لیزر موهای زائد دست معمولا هیچ دردی ندارد. اغلب افراد زمان لیزر موی دست هیچ احساس ناراحتی یا دردی احساس نخواهند ‌کرد. سیستم‌های کولینگ یا خنک‌ کننده لیزرهای پیشرفته، گرمای ناشی از لیزر را تا اندازه ی زیادی کم کرده و با سرد کردن سطح پوست، درد احتمالی را کم می ‌کنند. افرادی که آستانه تحمل درد بسیار پایینی دارند، می‌توانند از پمادهای بی ‌حسی موضعی به منظور کاهش درد کمک بگیرند.

لیزر موهای زائد دست در کلینیک زیبایی باربد

کلینیک باربد با بهره‌گیری از تکنولوژی لیزری روزآمد، خدمات حذف موهای زائد را با روشی کاملاً حرفه‌ای و با دقت بالا، به مشتریان خود ارائه می‌دهد. با استفاده از دستگاه‌های لیزری مدرن، این کلینیک قادر است تا با حذف موهای زائد بر روی قسمت‌های مختلف بدن، احساس راحتی و آرامش را برای مشتریان به ارمغان آورد. علاوه بر این، خدمات لیزر موهای زائد در کلینیک باربد به صورتی انجام می‌شود که پوست شما هیچگاه صدمه نمی‌بیند و به‌دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی، هیچ گونه حساسیت و ناخوشایندی برای شما به وجود نخواهد آمد.

برای مشاهده هزینه لیزر موهای زائد و اطلاعات بیشتر به صفحه لیزر موهای زائد در تهران مراجعه کنید.

چرا کلینیک باربد انتخاب مناسبی برای لیزر موهای زائد دست است؟

انتخاب یک کلینیک معتبر برای انجام شیوه ‌های پزشکی مانند لیزر موهای زائد مهم‌ترین کاری است که به منظور پیشگیری از بروز عوارض خطرناک و سلامت جسم خود باید انجام دهید. کلینیک باربد یکی از بهترین کلینیک‌های تخصصی پوست و مو در تهران بوده که انواع خدمات زیبایی و سلامتی پوست و مو را به شما عزیزان ارائه می کند.

کلام پایانی:

از بین بردن موهای زائد دست با لیزر، از بهترین راه ‌های مو زدایی با ماندگاری بالا می باشد. با این وجود، بسیاری از افراد به ‌دلیل ترس از لیزر، انجام این شیوه را به تعویق می‌اندازند و خود را از نتایج رضایت ‌بخش لیزر محروم می ‌نمایند. در صورتی که لیزر موهای زائد دست در بیشتر مواقع، هیچ دردی نداشته و سبب بروز عوارض خطرناکی نمی‌شود. با مراجعه به یک کلنیک معتبر و تخصصی، از همان جلسات اول ریزش موهای زائد خود را مشاهده خواهید کرد. آیا شما تجربه‌ای از لیزر موهای زائد دست دارید؟ نظرات خود را با ما و مخاطبان دیگر می توانید به اشتراک بگذارید.

 

منبع: Hands Laser Hair Removal – Take Care of Yourself at envie.co.uk! – Envie

20 نظرات

  • تجربه لیزر موهای زائد در کلینیک باربد بسیار مثبت بوده است. نتیجه‌ها قابل ملاحظه‌ای بوده و همچنین روند کار نیز بسیار سریع بوده است.

  • کلینیک باربد را به همه توصیه می‌کنم. لیزر موهای زائد رو انجام دادم و واقعااا راضی بودم.

  • واقعاً عالی بود، اطلاعات خوبی درباره لیزر موهای زائد داده بودید. ممنونم از مطالب مفیدتون!

  • منم تازه می‌خوام با لیزر موهای زائد امتحان کنم. مطالب وبلاگتون مرجع خوبی بود برام، ممنونم!

  • مقاله‌ی وبلاگ درباره لیزر موهای زائد علاوه بر اطلاعات کامل، از تجربیات شخصی هم پر از ارزش بود. ممنونم از نویسنده!

  • خیلی از مقالات در مورد لیزر موهای زائد خوندم، اما این مقاله بهترین‌ها بود. اطلاعات مفید و مهمی رو در اختیارم قرار داد.

  • از وقتی که با لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی باربد اقدام کردم، واقعاً راضی بودم. موهای زائد مزاحمتم را کاهش داده و احساس آرامش بیشتری می‌کنم. متشکرم از تیم حرفه‌ای باربد!

  • هیچوقت فکر نمی‌کردم لیزر موهای زائد اینقدر موثر باشه. مطالب جذابی در وبلاگ شما بود!

  • بهترین تصمیمی که گرفته‌ام این بوده است که با لیزر موهای زائد در کلینیک باربد آشنا شوم. موهای اضافی حال و هوای زیبایی‌ام را کاملاً تغییر داده‌اند.

  • از تجربه‌ها و نکات کاربردی در مورد لیزر موهای زائد که توی وبلاگتون به اشتراک گذاشتید، خیلی خوشم اومد.

  • به وبلاگ شما بسیار علاقمندم و همیشه با انتشار مطالب جدیدتان مشتاقانه منتظر شما هستم. از تلاش شما برای به اشتراک گذاشتن این محتواهای ارزشمند سپاسگزارم.

  • واقعاً مقاله‌ی جالبی در مورد لیزر موهای زائد خوندم. اطلاعات کاملی بود و بهم کمک کرد تا تصمیم به انجام این روش بگیرم.

  • چه محتوای مفیدی در مورد لیزر موهای زائد! خیلی کمک کننده بود برام، حتماً می‌خوام امتحانش کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *