مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

پیش از پرداختن به این امر باید گفت که در جلسات لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر امواجی از انرژی لیزر ایمن و مؤثر به اعماق فولیکول های مو ارسال می شود. با گرم شدن آن فولیکول ها، چرخه رشد طبیعی شان تحت تاثیر لیزر قرار خواهد گرفت. این روند چند هفته طول می کشد، تا موهای هدف لیزر در آخر، خود به خود نابود شوند.

این اقدام سبب می شود تا دفعه بعد که موهای زائد دوباره رشد کردند نازک‌ و نازک‌ تر شوند و درنتجیه روشن ‌تر خواهند شد. با هر درمان بعدی، موهای زائد کمتر و کمتری در بدن شما رشد می کند تا در نتیجه رشد مجدد موهای زائد متوقف می گردد. لیزر موهای زائد می تواند باعث کاهش رشد موهای زائد در تمام نواحی از جمله بازوها، پاها، زیر بغل، معده، پشت و گردن شود.

کاندیدای مناسب لیزر موهای زائد

از آن جایی که دستگاه های لیزر موهای زائد بدن بسیار پیشرفته هستند، حتی اگر پیش تر کاندیدای مناسبی برای لیزر موهای زائد نبودید، نگران نباشید. احتمالا حالا می توانید این کار را انجام دهید. البته همچنان هم این حرف صحت دارد که لیزر موهای زائد در صورتی تاثرگذار است که شما پوستی روشن‌ و موهای تیره‌ داشته باشید. اگر پوست تیره‌ یا موهای روشنی‌ دارید، درمان‌ لیزر می تواند تاثیرگذار باشد. بهترین روش برای دانستن اینکه آیا لیزر موهای زائد برای شما مطلوب است یا خیر، مراجعه به کلینیک باربد برای مشاوره با متخصصین کلینیک است.

آیا لیزر موهای زائد بدن دائمی است؟

این سوال به مواردی بستگی دارد. بیشتر مردان و زنان برای دست یابی به نتایج مطلوب به شش تا هشت جلسه درمانی احتیاج داشته که بین هر کدام چهار تا هشت هفته باید فاصله بیفتد. این جمله صحیح است که در بیشتر موارد لیزر موهای زائد بدن دائمی می باشد، اما در بعضی موارد امکان رشد موهای جدید نیز وجود خواهد داشت. این امر بیشتر در زمان هایی که نوسانات هورمونی، به خصوص در دوران بارداری رخ می دهد، اتفاق می افتد. اگر دوباره موهای جدیدی در ناحیه تحت درمان رشد کرد، همواره می توانید در صورت نیاز برای درمان به مرکز تخصصی پوست و مو باربد مراجعه نمایید.

آیا لیزر موهای زائد بدن دائمی است؟

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

احساس ناراحتی جزئی به ویژه در نواحی حساس مثل زیر بغل طبیعی است؛ اما نباید درد زیادی داشته باشد. بیشتر مردان و زنان توضیح می دهند که لیزر موهای زائد مثل نوارهای لاستیکی کوچکی می مانند که روی پوست شما تکان می خورند.

همچنین بهره گیری از کرم بی حس کننده موضعی که می توانید آن را بدون نسخه از داروخانه محل خود خریداری کنید، برای شروع درمان بسیار مفید می باشد. بدین ترتیب، پوست شما در هنگام درمان در کلینیک کاملا بی حس می گردد. در صورت استفاده نکردن از این کرم ها می توانید به عنوان جایگزین، از کیسه یخ استفاده نمایید تا همین اثر را برای شما داشته باشد. دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا به منظور از بین بردن موهای زائد، بهترین گزینه از نظر کم بودن عوارض و کسب بهترین نتیجه است.

مراقبت های پس از درمان:

نکات و مراقبت های پس از درمان به شرح زیر است:

  • اول، نواحی تحت درمان باید ۲۴ ساعت پیش از قرار ملاقات شما باید کاملا تراشیده شود.
  • دوم، هر چقدر زمان اصلاح نزدیکتر باشد، نتایج بهتر است. اگر اولین بار لیزر می کنید، یک تکه کوچک از مو خود را بگذارید تا پزشک شما آن را معاینه نماید.
  • سوم، در لیزر بیکینی، بخشی را که می خواهید موی آن بخش را نگه دارید، نتراشید.
  • چهارم، در روز ملاقات بدون آرایش، لوسیون و دئودورانت در نواحی مورد نظر حاضر شوید.
  • پنجم، حداقل ۳ روز پیش از زمان درمان و ۳ روز پس از آن از نور مستقیم خورشید دوری کنید.
  • ششم، حداقل ۲ هفته قبل از محصولات برنزه کننده استفاده نکنید تا از آسیب احتمالی پیشگیری نمایید.
  • هفتم، ۲۴ ساعت پیش از درمان از نوشیدن، نوشیدنی های الکلی بپرهیزید.
  • هشتم، حداقل به مدت ۴ هفته از اپیلاسیون، نخ و موچین در نواحی مورد نظر پرهیز کنید. اصلاح هیچ اشکالی ندارد!

نکات مهم:

  • اول، برای خانم های که باردار، شیرده یا قصد بارداری دارند، نمی توان لیزر را انجام داد.
  • دوم، خدمات لیزر بیکینی برای مشتریانی که در حال قاعدگی اند انجام نمی شود.
  • سوم، قرمزی و برآمدگی بر روی محل درمان شده کاملا طبیعی است.
بیشتر بخوانید:
پرسش و پاسخ سوالات مرتبط با لیزر موهای زائد

در مراقبت پس از لیزر موهای زائد باید گفت، قرمزی و برآمدگی در نواحی تحت درمان شایع می باشد که امکان دارد تا ۲ ساعت یا بیشتر طول بکشد. طبیعتا نواحی مورد نظر برای چند ساعت مانند محل آفتاب سوختگی حس شود. اگر حساسیت تداوم یابد باید از کمپرس یخ و یا از کرم آنتی بیوتیک استفاده نمایید. پوست تیره تر امکان دارد ناراحتی بیشتری نسبت به پوست روشن داشته باشد و امکان دارد مدت بیشتری این اثرات باقی بماند.

مراقبت های پس از لیزر موهای زائد:

  • اول، نواحی پوست درمان شده را می توان به آرامی با صابون ملایم شست. پوست باید در ۴۸ ساعت اول خشک باشد و مالش داده نشود.
  • دوم، این نواحی را تمیز و خشک نگهدارید، بدون هیچ آرایش، لوسیون، مرطوب کننده و حتی دئودورانت در ۲۴ ساعت اول باشید.
  • سوم، موهای مرده ۵ تا ۳۰ روز بعد از درمان شروع به ریزش می نمایند، از ۵ تا ۳۰ روز بعد از درمان، امکان دارد ریزش مو اتفاق افتد و این امکان دارد به عنوان رشد موهای جدید ظهور یابد. این رشد، رشد موهای جدید در بدن نمی باشد، بلکه موهای زائد مرده پوست راه فولیکول  پیدا می نمایند. می توانید با شست و شو با یک دستمال یا پارچه لایه بردار به بیرون آمدن موهای زائد کمک نمایید.
  • چهارم، به منظور کاهش احتمال به وجود آمدن لکه های تیره یا روشن به مدت ۲ ماه از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید. همواره در طول دوره درمان و حتی ۱ تا ۲ ماه پس از ضد آفتاب (SPF 25 یا بالاتر) بهره بگیرید.
  • پنجم، از خاراندن پوست لیزر شده بپرهیزید. در طول دوره درمانی از هیچ شیوه یا محصول دیگری به جز اصلاح کردن روی نواحی تحت درمان استفاده نکنید؛ چرا که از دستیابی به بهترین نتیجه پیشگیری می کند. به کارگیری لیزر به منظور حذف موهای زائد سندرم پلی کیستیک نیز بسیار مرسوم است.

نتیجه ی دائمی پس از لیزر موهای زائد:

با تکنولوژی پیشرفته موجود در بازار، راه های نظافت سطح پوست کاملا به روز شده است. از راه‌ های دردناک و نامرتب در حذف موهای زائد مثل اپیلاسیون و نخ یا شیوه ‌های زمان‌ بر مثل اصلاح، ما به یک نوآوری جدید، یعنی کاهش موهای زائد با لیزر، رسیده ایم. کاهش موهای زائد با لیزر راهی برای از بین بردن دائمی موهای زائد از بدن می باشد. این شیوه برخلاف راه های موقت حذف موهای زائد بدون درد، دائمی و در دراز مدت بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

نتیجه ی دائمی پس از لیزر موهای زائد

اما روند کاهش مو از این راه سریع نخواهد بود. این درمان ها چندین جلسه طول می کشد تا رشد مو به صورت کامل متوقف گردد. این راه همچنین شامل مراحل خاصی بوده که فرد باید پس از هر جلسه از آن ها مراقبت نماید.

نکات مراقبت پس از درمان:

  • از دوش آب گرم یا سونا بپرهیزید!

لیزر درمانی بر طبق اصل استفاده از گرما به منظور از بین بردن فولیکول های مو ابداع شده است. درنتیجه اعمال حرارت اضافی سبب تحریک نواحی تحت درمان می شود. درنهایت از گرفتن دوش آب گرم یا سونا هنگامی که هنوز تحت درمانید بپرهیزید.

  • از ورزش های شدید پرهیز کنید.

به صورت مشابه، بالا بردن دمای بدن نیز می تواند بر خلاف شما عمل نماید. درنتیجه، برای ۴۸ ساعت آینده، هر جلسه را پست نمایید، توصیه می کنیم که در هیچ فعالیت سنگینی افراط نکنید.

  •  از آرایش و محصولات پوستی خشن بپرهیزید.

بلافاصله بعد از عمل، پوست شما هنوز آسیب پذیر می باشد. به کارگیری مواد شیمیایی خشن روی پوست، به ویژه صورت، می تواند نواحی تحت درمان را تحریک نماید. پیش از استفاده از هر پست آرایشی در هر جلسه حداقل ۲۴ ساعت صبر نمایید.

  • به مدت یک هفته پس از هر جلسه از نور خورشید دور باشید.

خورشید و اشعه های مضر UVA و UVB امکان دارد نواحی تحت درمان را تحریک نماید. درنتیجه توصیه می کنیم حداقل یک هفته پس از هر جلسه از نور خورشید دور بمانید و اگر بیرون می روید، اهمیت دارد که با لباس روی پوست را بپوشانید و اگر درمان روی صورت شما انجام شده، باید کلاه یا روسری بپوشید که آفتاب را دور نگه دارد. روش دیگر برای انجام این کار، به کارگیری کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30، به مقدار زیاد روی نواحی تحت درمان می باشد.

بیشتر بخوانید:
آیا لیزر موهای زائد در دوران شیردهی امکان پذیر است؟

نکات مراقبت پس از لیزر موهای زائد بدن

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید.

بعد از انجام لیزر موهای زائد، قدم اول برای محافظت از پوست اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می باشد. مهم است که اطمینان یابید که پوست شما بیش از اندازه نور خورشید نمی گیرد؛ چرا که پوست شما تحریک می گردد. شما می توانید سوختگی های شدید را نیز تجربه نمایید. همچنین مهم است که به مدت دو هفته از آفتاب گرفتن دوری کنید و همچنین هر زمان که قرار است برای مدت زمان طولانی در معرض آفتاب باشید از کرم ضد آفتاب بهره بگیرید.

شیوه های دیگر حذف مو را نادیده بگیرید.

از دیگر روش ‌های محافظت از پوست بعد از لیزر موهای زائد، اجتناب از روش‌ های دیگر حذف موهای زائد است. شما باید از اپیلاسیون یا کندن موها بپرهیزید؛ چرا که این راه ها می تواند سبب تخریب پوست و فولیکول های مو گردد. اگرچه مهم است که از کندن و اپیلاسیون موها دوری کنید، اما همچنان می‌توانید طی ۲۴ ساعت بعد از انجام درمان اصلاح نمایید.

از محصولات زیبایی موضعی استفاده نکنید.

در چند روز اول بعد از انجام لیزر موهای زائد، باید از استفاده از محصولات زیبایی موضعی نیز بپرهیزید. پوست شما در طی فرآیند بهبودی بسیار حساس شده و استفاده از محصولات زیبایی می تواند سبب تحریک پوست شود. در نهایت بهتر است از محصولات موضعی مثل آرایش، شوینده های بدن و دئودورانت استفاده نکنید. بعد از گذشت ۲۴ ساعت از لیزر موهای زائد، می توانید دوباره از این محصولات استفاده نمایید.

دوش آب خنک بگیرید.

از آن جایی که آب داغ می تواند سبب سوزاندن پوست شود و تاول بزند، بهتر است بعد از انجام لیزر، دوش آب خنک بگیرید. به منظور درمان تا ۴۸ ساعت باید از دوش آب گرم بپرهیزید. علاوه بر عدم دوش آب گرم، باید از استفاده از وان آب گرم یا سونا نیز دوری کنید. همچنین مهم است که از به کارگیری پدهای حرارتی نیز خودداری نمایید، چرا که این امر می تواند سبب قرمزی و تحریک پوست شما شود.

اقدامات مراقبتی بعد از لیزر موهای زائد

نواحی را لایه برداری کنید!

زمانی که لیزر موهای زائد را انجام می دهید، موهای زائد زیادی می ریزند. در عرض چهار هفته، فولیکول های مو از بین می روند و آغاز به ریزش می نمایند. یکی از بهترین روش ‌ها به منظور محافظت از پوست، لایه ‌برداری آن در چهار هفته آینده بعد از انجام درمان می باشد. هنگام لایه برداری پوست، باید از یک پارچه شست و شو و شست و شوی ملایم اسکراب بهره بگیرید. بعد از مونتاژ پارچه شست و شو و شست و شوی اسکراب، تنها ناحیه تحت درمان را با حرکات دایره ای پاک نمایید. با انجام این کار چندین بار در هفته، ریزش را سرعت داده و خود را برای درمان بعدی آماده می کنید.

مراقبت پس از انجام لیزر موهای زائد:

  • اول، به کارگیری حداقل 30 SPF در هر زمان و استفاده مجدد در صورت لزوم.
  • دوم، اجتناب از آرایش و محصولات زیبایی دیگر حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از یک جلسه.
  • سوم، لایه برداری نواحی تحت درمان چند بار در هفته.
  • چهارم، توصیه می کنیم بین جلسات حداقل تا ۴۸ ساعت بعد از جلسه از دوش آب گرم، وان آب گرم، سونا و پدهای گرم کننده روی نواحی تحت درمان پرهیز کنید؛ چرا که گرمای بیش از اندازه سبب تحریک یا سوزش و یا تاول زدن پوست می شود. در دو روز اول بعد از درمان دوش آب خنک بگیرید.

آیا می توان پس از لیزر، موهای زائد را مرطوب نمود؟

توصیه می کنیم تا ۲۴ ساعت بعد از لیزر موهای زائد هیچ محصول زیبایی موضعی را به کار نبرید. استفاده از هر نوع مراقبت از پوست بعد از درمان، از مواردی مثل آرایش، شست و شوی بدن و دئودورانت می‌تواند به صورت جدی پوست را تحریک نماید؛ چرا که پوست بلافاصله پس از یک جلسه بسیار حساس می باشد. چون در حال طی کردن فرآیند بهبودی است. به کارگیری کرم کورتیزون یا ژل آلوئه ورا به منظور آرام کردن و تسکین پوست توصیه می شود.

20 نظرات

  • اطلاعات جامع و مفیدی درباره لیزر موهای زائد در این وبلاگ پیدا کردم. ممنونم از زحماتتون!

  • واقعاً عالی بود، اطلاعات خوبی درباره لیزر موهای زائد داده بودید. ممنونم از مطالب مفیدتون!

  • از تجربه لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی باربد خیلی راضی هستم. پرسنل آنها صبور و دوست‌داشتنی هستند .

  • من چند هفته پیش لیزر موهای زائد رفتم و دقیقاً همچین چیزی که توی وبلاگتون نوشته بودید، اتفاق افتاد. عالی بود!

  • واقعاً مقاله‌ی جالبی در مورد لیزر موهای زائد خوندم. اطلاعات کاملی بود و بهم کمک کرد تا تصمیم به انجام این روش بگیرم.

  • از وقتی که با لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی باربد اقدام کردم، واقعاً راضی بودم. موهای زائد مزاحمتم را کاهش داده و احساس آرامش بیشتری می‌کنم. متشکرم از تیم حرفه‌ای باربد!

  • ۲موضوع لیزر موهای زائد توی مقاله‌ی وبلاگ واقعاً جذاب بود. مزایا و معایب انجام این روش به خوبی توضیح داده شده.

  • توضیحاتی که در مورد لیزر موهای زائد خوندم، بیش از انتظارم بود. به خصوص اینکه مزایا و معایبش به طور صادقانه ذکر شده.

  • بهترین تصمیمی که گرفته‌ام این بوده است که با لیزر موهای زائد در کلینیک باربد آشنا شوم. موهای اضافی حال و هوای زیبایی‌ام را کاملاً تغییر داده‌اند.

  • از لیزر موهای زائد در کلینیک باربد واقعاً راضی هستم. از روز اول، تفاوت چشم‌گیری در روند رشد موها مشاهده کردم و این موضوع به دلیل دستگاه لیزر فوق العاده شماست!

  • واقعاً از نقدم که در مورد تجربه‌ی شخصی با لیزر موهای زائد نوشته شده، خوشحال شدم. حالا مطمئن‌ترم که قدمی به سمت انجام این روش بردارم.”

  • چه محتوای مفیدی در مورد لیزر موهای زائد! خیلی کمک کننده بود برام، حتماً می‌خوام امتحانش کنم.

  • از تجربه‌ها و نکات کاربردی در مورد لیزر موهای زائد که توی وبلاگتون به اشتراک گذاشتید، خیلی خوشم اومد.

  • واقعاً لذت بردم از خوندن مطلب درباره لیزر موهای زائد. اطلاعات ارزشمندی رو دریافت کردم و مرسی از تیم وبلاگ!

  • به وبلاگ شما بسیار علاقمندم و همیشه با انتشار مطالب جدیدتان مشتاقانه منتظر شما هستم. از تلاش شما برای به اشتراک گذاشتن این محتواهای ارزشمند سپاسگزارم.

  • خیلی از مقالات در مورد لیزر موهای زائد خوندم، اما این مقاله بهترین‌ها بود. اطلاعات مفید و مهمی رو در اختیارم قرار داد.

  • بعد از خوندن مطلب درباره لیزر موهای زائد، متوجه شدم چقدر روش موثریه و مطمئناً قراره امتحانش کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *