لیزر موهای زائد چقدر موثر است؟

لیزر به عنوان راهی برای حذف دائمی موهای زائد مشهور است. متخصصان پوست، مو و زیبایی به راحتی و به صورت تاثیرگذار، لیزر را برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن به کار می برند. به لطف پیشرفت های فناوری، خواهید توانست با خیال راحت موهای زائد خود را لیزر نمایید.

نکته ی مهم: اثر لیزر موهای زائد فقط در صورتی که فولیکول مو از بین رفته باشد، دائمی خواهد بود. اما اگر فولیکول مو تنها آسیب دیده باشد، در آخر مو دوباره رشد خواهد کرد.  لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن انتهای مو به وسیله ی پرتو متمرکزی از نور، فولیکول آن را از بین خواهد برد.

میزان اثر بخشی لیزر موهای زائد به چه عواملی وابسته است؟

اغلب افراد برای دستیابی به نتیجه ی دلخواه، به بیش از شش جلسه لیزر مو نیاز خواهند داشت. برخی از افراد باید هفت یا هشت نوبت مراجعه نمایند تا نتیجه ی مطلوب را بگیرند. این در صوتی است که تعداد جلسات درمانی در بعضی دیگر به ده تا دوازده جلسه نیز خواهد رسید. با این وجود لیزر موهای زائد به صورت متوسط شش جلسه زمان می برد و تاثیر آن در بیش تر نواحی بدن دائمی می باشد.

میزان اثر بخشی لیزر موهای زائد به چه عواملی وابسته است؟

گاهی امکان دارد پس از چند ماه شاهد رشد دوباره ی موهای خود باشیم. هنگامی که این اتفاق رخ دهد، باید چند نوبت دیگر مراجعه نمایید تا نتیجه ی دلخواه را بگیرید. دانستن این که چه عواملی بر میزان کارآیی لیزر موهای زائد و مدت زمان درمان شما اثر می گذارند، می تواند در رسیدن به نتیجه ی بهتر مفید واقع گردد. به صورت کلی عوامل زیر در میزان اثربخشی لیزر موهای زائد موثرند:

  • اول، جنس و ضخامت موها.
  • دوم، رنگ مو و نوع پوست.
  • سوم، چرخه رشد مو افراد.
  • چهارم، نوع دستگاه لیزر.
  • پنجم، میزان مهارت اپراتور لیزر.

جنس و ضخامت موها:

لیزر جذب ملانین گشته که رنگ دانه ای در موهای شما است. موهای تیره تر و ضخیم تر دارای ملانین بیشتری هستند. این بدین معناست که درمان با لیزر برای کسانی که موهای تیره تری دارند موثرتر می باشد. اگر موهای قهوه ای روشن یا بلوندی دارید، به جهت اینکه لیزر با قدرت کمتری به موهای شما برخورد می نماید، به مدت زمان بیشتری به منظور درمان احتیاج دارید. اما نگران نباشید؛ با انتخاب صحیح کلینیک لیزر و مشاور مناسب لیزر موهای زائد حتی اگر موهای بلوندی دارید نیز می توانید به نتیجه ی دلخواه خود دست یابید.

رنگ مو و نوع پوست:

به علت اینکه تنها رنگ دانه ی مو و نه رنگ دانه ی پوست، باید نور را جذب نماید، رنگ مو و نوع پوست بر کیفیت لیزر موهای زائد اثر خواهد  گذاشت. لیزر باید بی آن که به پوست آسیب برساند، فقط فولیکول مو را هدف قرار دهد. درنتیجه، تضاد میان رنگ مو و رنگ پوست یعنی موهای تیره و پوست روشن بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت. در نهایت امکان دارد کسانی که پوست تیره یا موهای نازکی دارند، نسبت به دیگران به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشند. این افراد رشد موی سریع تری خواهند داشت.

لیزر موهای زائد، تاثیر کمتری روی رنگ موهایی که نور را به خوبی جذب نمی کنند، دارد. مانند خاکستری، قرمز، بلوند و سفید. از سمت دیگر خطر آسیب دیدن پوست در کسانی که اختلاف کمی میان رنگ مو و پوست خود دارند بیشتر می باشد. با این وجود، به علت پیشرفت دستگاه ها گزینه های مناسب به منظور درمان با لیزر برای رنگ موهای روشن و پوست های تیره همچنان در حال بیشتر شدن است.

بیشتر بخوانید:
لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی آقایان در تهران: همه چیزی که باید بدانید

چرخه ی رشد موی منحصر به هر فرد:

جالب است بدانید که چرخه رشد مو از سه مرحله مجزا تشکیل شده است.

  • اول، آناژن.
  • دوم، کاتاژن.
  • سوم، تلوژن.

 فاز آناژن :

این فاز، شروع مرحله ی رشد می باشد. مو به قسمت ریشه وصل شده است. پیاز مو دست نخورده بوده و حاوی رنگ دانه های زیادی می باشد. در این مرحله لیزر باعث غیر فعال شدن فولیکول مو می شود، چون مو به ریشه وصل شده است. این فاز مرحله ی ایده آلی برای لیزر موهای زائد به حساب می آید.

فاز کاتاژن :

این فاز مرحله ی حد واسط می باشد. پیاز مو دیگر وجود نداشته و بخش پایین مو رشد خود را متوقف نموده است. این فاز مرحله ی ایده آلی به منظور غیرفعال کردن فولیکول نمی باشد؛ چرا که مو دیگر به ریشه وصل نیست. در این مرحله موها شروع به ریختن می کنند.

فاز تلوژن :

آخرین مرحله ی رشد مو، تلوژن نام دارد. به این فاز مرحله ی “استراحت” نیز می گویند. در این گام، پیاز مو از بین رفته است. موهای موجود در فولیکول به وسیله ی موهای جدید در حال رشد “آناژن” بیرون زده می شوند. لیزر در این مرحله هیچ تأثیری روی فولیکول نمی گذارد؛ چرا که مو دیگر به ریشه وصل نمی باشد.

در هنگام درمان، لیزر به محل مورد نظر برخورد نموده، لیزر موهای رنگی را در فولیکول مو تشخیص داده، موهای رنگ شده نور را جذب نموده و انرژی نور را به انرژی گرمایی مبدل خواهند کرد و این گرما است که سبب متوقف کردن فولیکول از رشد موی جدید یا همان از بین رفتن فولیکول خواهد شد. به منظور غیرفعال شدن فولیکول، موهای رنگ شده باید به ریشه (پاپیلا) وصل باشند، و این هنگامی است که مو در مرحله ی آناژن قرار گرفته است.

لیزر موهای زائد

هر سه مرحله به صورت همزمان در فولیکول های مختلف رخ می دهند. یک رشته مو امکان دارد در مرحله آناژن باشد، در صورتی که رشته ی موی دیگر در مرحله تلوژن می باشد. درمان با لیزر موهای زائد فقط در مرحله ای كه مو در فاز آناژن چرخه رشد خود قرار دارد تاثیرگذار می باشد و بدین ترتیب از رشد موی جدید در فولیکول جلوگیری خواهد کرد.

هر رشته موی بدن در هر لحظه در یکی از مراحل  رشد خود قرار گرفته است. مو به صورت دائم در این سه مرحله رشد در گردش می باشد و بعد از تمام شدن چرخه، دوباره از نو آغاز می کند (آناژن) و رشته جدید مو دوباره تشکیل می شود. میزان رشد مو حدود ۰.۵ اینچ در ماه و ۶ اینچ در سال می باشد. به همین جهت است که شما به جلسات متعدد نیاز پیدا می کنید؛ چرا که در هر جلسه تمام تارهای موی بدن شما در فاز آناژن قرار ندارند. درمان لیزر تا جایی ادامه پیدا می کند که همه ی فولیکول های مو زمانی که در فاز آناژن می باشند، در معرض برخورد لیزر قرار بگیرند و نابود شوند.

بیشتر بخوانید:
لیزر موهای زائد بیکینی | یک روش موثر برای حذف موهای زائد بیکینی

در هر زمان مشخصی بیست درصد از موهای بدن شما در مرحله آناژن قرار دارد. هشتاد درصد باقی آن در مراحل کاتاژن یا تلوژن می باشند. به همین جهت است که پس از هر جلسه لیزر، به صورت متوسط بیست درصد از موهای شما کم می شوند. شما پس از هر جلسه شاهد کم شدن موهای خود خواهید بود؛ چرا که در هر نوبت تعدادی مو در مرحله آناژن قرار دارند.

نوع دستگاه لیزر موهای زائد:

در یک کلینیک مجهز و معتبر با کادر درمانی مجرب مدل دستگاه  بر اساس ضخامت، جنس و رنگ پوست و موی شما انتخاب می شود. استفاده از دستگاه متناسب با ویژگی های شما تاثیر زیادی در کیفیت درمان لیزر می گذارد. ما در کلینیک باربد با بهره گیری از انواع مختلف دستگاه های لیزر با کیفیت طیف متنوعی از طول موج های مختلف را در اختیار داریم که سبب می شود برای هر نوع پوست بهترین دستگاه لیزر را به کار ببریم.

میزان مهارت اپراتور لیزر مو:

زمانی که به دنبال یک مرکز لیزر موهای زائد می گردید، حتما باید به میزان مهارت پرسنل کلینیک نیز توجه داشته باشید. اگر تکنسین آموزش کافی ندیده باشد، نتیجه ی مورد نظر از لیزر کسب نشده و از سمت دیگر امکان دارد در معرض آسیب های پوستی قرار بگیرید.

می توان گفت مهم ترین عامل در میزان اثربخشی لیزر، مراجعه به کلینیک معتبر و مجهز است؛ چرا که یک کلینیک مناسب تمام موارد گفته شده را درباره ی هر بیمار و به صورت اختصاصی ارزیابی نموده و بر اساس آن بهترین  شیوه درمانی را به کار خواهد گرفت.

تاثیر لیزر بر موهای زائد بدن

اقداماتی که باید پس از جلسات لیزر انجام گیرد نیز به اندازه ی مراحل روند درمان مهم اند. توجه به تمام مواردی که توصیه شد برای اثر بخشی بیش تر ضرورت دارند. همچنین در نظر گرفتن این عوامل از بروز هر نوع عارضه جانبی پس از درمان جلوگیری خواهند کرد.

اگر سؤال دیگری درباره ی درمان خود دارید، حتما با مرکز لیزر باربد تماس بگیرید. تیم جرب کلینیک باربد آماده ی پاسخگویی به همه ی سوالات شماست.

در آخر این نوید را به شما می دهیم که لیزر موهای زائد، کاملا موثر بوده و می توانید با تحقیقات کافی و با توجه به مواردی که گفتیم اثر بخشی آن را بالا برده، آن را ایمن تر کرده تا از نتایج آن لذت ببرید.

کلینیک باربد از امتیازات ویژه ای برخوردار است، از جمله:

  • اول، دستگاه‌ های به ‌روز لیزر.
  • دوم،‌ امکانات پیشرفته.
  • سوم،‌ تکنسین های مجرب.
  • چهارم، محیط درمانی مناسب.
  • پنجم،‌ بهره مندی از پزشکان متعدد پوست و مو.

تمامی موارد گفته شده در بالا سبب شده است تا این افتخار را داشته باشیم که بالاترین سطح خدمات درمانی را به شما ارائه دهیم.

20 نظرات

  • از لیزر موهای زائد در کلینیک باربد واقعاً راضی هستم. از روز اول، تفاوت چشم‌گیری در روند رشد موها مشاهده کردم و این موضوع به دلیل دستگاه لیزر فوق العاده شماست!

  • منم به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد لیزر موهای زائد بودم و خوشحالم که به این وبلاگ برخوردم. مطالبتون عالیه!

  • واقعاً مقاله‌ی جالبی در مورد لیزر موهای زائد خوندم. اطلاعات کاملی بود و بهم کمک کرد تا تصمیم به انجام این روش بگیرم.

  • بهترین تصمیمی که گرفته‌ام این بوده است که با لیزر موهای زائد در کلینیک باربد آشنا شوم. موهای اضافی حال و هوای زیبایی‌ام را کاملاً تغییر داده‌اند.

  • واقعاً عالی بود، اطلاعات خوبی درباره لیزر موهای زائد داده بودید. ممنونم از مطالب مفیدتون!

  • واقعاً دستتون درد نکنه بابت مطالب آموزشی و مفیدی که در مورد لیزر موهای زائد ارائه داده بودید. عالی بود!

  • کلینیک باربد را به همه توصیه می‌کنم. لیزر موهای زائد رو انجام دادم و واقعااا راضی بودم.

  • مطلبی که درباره لیزر موهای زائد خوندم، کاربردی و مفهوم بود. حس می‌کنم بعد از انجام این روش، زندگی‌ام راحت‌تر خواهد شد.

  • بعد از خوندن مطلب درباره لیزر موهای زائد، متوجه شدم چقدر روش موثریه و مطمئناً قراره امتحانش کنم.

  • از تجربه‌ها و نکات کاربردی در مورد لیزر موهای زائد که توی وبلاگتون به اشتراک گذاشتید، خیلی خوشم اومد.

  • منم تازه می‌خوام با لیزر موهای زائد امتحان کنم. مطالب وبلاگتون مرجع خوبی بود برام، ممنونم!

  • تجربه لیزر موهای زائد در کلینیک باربد بسیار مثبت بوده است. نتیجه‌ها قابل ملاحظه‌ای بوده و همچنین روند کار نیز بسیار سریع بوده است.

  • هر بار که به وبلاگ شما سر می زنم، اطلاعات جدیدی یاد می گیرم. با تشکر از مطالب خوب شما.🙂🙂

  • هیچوقت فکر نمی‌کردم لیزر موهای زائد اینقدر موثر باشه. مطالب جذابی در وبلاگ شما بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *