لیزر موهای زائد در دوران شیردهی یکی از سوالاتی  است که پرتکرار است؛بدن دائم درحال تغییرات است که در دوران بارداری، بدن با تغییرات هورمونی زیادی روبرو می‌شود. یکی از این تغییرات افزایش میزان رشد و تراکم موی زائد بدن است. شاید در ماه‌های اولیه زدودن مو‌های زائد برای بانوان بدون دردسر باشد؛ اما با رسیدن ماه‌های آخر بارداری و جلو آمدن شکم، دسترسی به برخی از نقاط بدن برای بانوان سخت و غیر ممکن می‌شود.

کلینیک‌های زیبایی معتبر، لیزر مو‌های زائد را برای بانوان باردار توصیه نمی‌کنند؛ به همین دلیل اغلب بانوان، لیزر مو زائد ناشی از تغییرات هورمون را به بعد از زایمان موکول می‌کنند. برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که «آیا لیزر برای شیردهی ضرر دارد و نباید انجام شود؟» اگر شما نیز چنین پرسشی دارید،تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

 

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی
لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

آیا لیزر برای شیردهی ضرر دارد

حال از زمان بارداری شما میگذرد و شما دوست دارید زندگیتان به حالت قبل برگردد و یکم به خود رسیدگی بیشتر کنید. آرام آرام به این فکر افتاده‌اید که تغییرات بدنتان بر اثر بارداری را رفع کنید. ممکن است قصد داشته باشید که برای رفع مو‌های زائد حاصل از تغییرات هورمونی، جلسات لیزر را شروع کنید؛ اما نمی‌دانید که از بین بردن موهای زائد برای همیشه و لیزر در دوران شیردهی قابل‌انجام است یا خیر؟

مادران شیردهی که برای رفع مو‌های زائد با لیزر اصرار دارند، باید از پزشک زنان خود مجوز و گواهی دریافت کنند و آن را به مراکز معتبر لیزر ارائه دهند؛ اما چرا مراکز زیبایی از لیزر موهای زائد در دوران شیردهی و خدمات به بانوان باردار خودداری می‌کنند؟ آیا رازی وجود دارد؟

نحوه کارکرد لیزر مو‌های زائد؛ لیزر بانوان ضرری برای شیردهی دارد؟
اشعه‌های لیزر با بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در مدت زمانی معین، روی سطح پوست و بر مو‌ها تابیده می‌شوند. ملانین (رنگدانه) موجود در فولیکول مو انرژی تابشی لیزر را به حرارت تبدیل می‌کند و ریشه مو بر اثر افزایش حرارت می‌سوزد. میزان نفوذ اشعه لیزر به پوست تا رسیدن به پیاز مو است؛ بنابراین با لیزر مو‌های زائد، هیچ آسیبی به اعضای درونی بدن و حتی روال شیردهی بانوان نمی‌زند.

بیشتر بخوانید:
لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی آقایان در تهران: همه چیزی که باید بدانید

لیزر در دوران شیردهی
نقش تغییرات هورمونی در لیزر موهای زائد در شیردهی
تغییرات هورمونی در دوران شیردهی روی نتیجه لیزر مو‌های زائد تاثیر منفی می‌گذارند؛ به‌عبارتی بدن بانوان در دوران شیردهی مملو از هورمون و تغییرات آن است. این تغییرات هورمونی هستند که با لیزر کردن مو‌ها، باعث بروز عوارض جانبی مختلف می‌شوند.

رشد مو بانوان در این دوران، به شدت تحت تاثیر هورمون است که چرخه رشد مو را در بدن بانوان باردار تغییر می‌دهند و نرسیدن به نتیجه دلخواه از لیزر می‌شوند.

عوارض لیزر در شیردهی؛ هایپرپیگمانتاسیون در بانوان
هایپرپیگمانتاسیون، به معنای افتادن لکه روی نواحی مختلف پوست است. این بیماری به دلیل تجمع غیر عادی رنگ‌دانه‌ها روی سطح پوست رخ می‌دهد. لیزر در دوران بارداری و شیردهی، می‌تواند امکان بروز بیماری هایپرپیگمانتاسیون را در بانوان افزایش دهد.

لیزر در شیردهی
انجام ندادن لیزر در دوران شیردهی به‌دلیل استفاده از مواد بی‌حسی
اصلی‌ترین دلیل برای عدم ارائه خدمات در مراکز رفع مو‌های زائد استفاده از مواد بی حسی موضعی است. بسیاری از کلینیک‌ها در هنگام لیزر درمانی، از مواد بی‌حسی موضعی برای کاهش سوزش استفاده می‌کنند.

این مواد در دوران شیردهی، وارد جریان خون و سپس شیر مادر می‌شود. با تغذیه کودک از شیر مادر، مشکلاتی جدی برای فرزند ایجاد خواهد شد. شاید احتمال بروز و رخ دادن چنین مشکلی بسیار کم باشد؛ اما اگر میزان استفاده از ماده بی‌حس کننده بالا باشد، احتمال جذب ماده به بدن افزایش پیدا خواهد کرد.

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی
لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی
چند وقت بعد زایمان میشه لیزر کرد؟ بهترین زمان برای لیزر بانوان
اگر باردار هستید یا در حال حاضر نوزادتان را شیر می‌دهید، بهتر است برای مدتی از لیزر مو‌های زائد صرف نظر کنید. در چنین شرایطی حتی اگر به بهترین کلینیک‌ها نیز مراجعه کنید، پزشکان متخصص از شما خواهد خواست زمان دیگری برای لیزر اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بررسی عوارض لیزر در هنگام بارداری، مقاله آیا لیزر بدن باعث نازایی میشود را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:
تفاوت لیزر و اپیلاسیون؛ کدام بهتر است؟

در نظر داشته باشید که در هر شرایطی باید از متخصصین و کلینیک‌های معتبر برای لیزر مو‌های زائد کمک بخواهید. در طی این مدت، از سایر روش‌ها مانند شیو یا اپلاسیون، برای رفع مو‌های زائد استفاده کنید. بهترین زمان لیزر برای بانوان باردار و شیرده، دو ساله شدن فرزندان و از شیر گرفتن آن‌ها است.

در این مقاله به سوال «آیا لیزر برای شیردهی ضرر دارد؟» پاسخ دادیم اکنون شما می‌دانید که بعد از دوران شیردهی و با پشت‌سر گذاشتن تغییرات هورمونی، می‌توانید برای لیزر درمانی اقدام کنید. لیزر هیچ تاثیری روی اندام داخلی بدن ندارد و عوارضی مانند نازایی و سرطان زا بودن آن، تنها یک شایعه بی‌پایه و اساس است. شما فقط باید یک کلینیک تخصصی زیبایی معتبر را انتخاب کنید که پروسه لیزر مو زائد را با پزشکان و دستگاه‌های جدید لیزر انجام می‌دهد.کلیه کلینیک‌های معتبر و استاندارد برای پروسه لیزر مو‌های زائد، از جدید‌ترین و به‌روز‌ترین دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. کلینیک تخصصی باربد با  سابقه خدمات رسانی به مشترین توانستنه رضایت مشتریان خود را جلب کند.

20 نظرات

  • تجربه لیزر موهای زائد در کلینیک باربد بسیار مثبت بوده است. نتیجه‌ها قابل ملاحظه‌ای بوده و همچنین روند کار نیز بسیار سریع بوده است.

  • خیلی از مقالات در مورد لیزر موهای زائد خوندم، اما این مقاله بهترین‌ها بود. اطلاعات مفید و مهمی رو در اختیارم قرار داد.

  • چه محتوای مفیدی در مورد لیزر موهای زائد! خیلی کمک کننده بود برام، حتماً می‌خوام امتحانش کنم.

  • مطالب وبلاگ شما به زبان ساده و قابل فهم نوشته شده، این باعث شده تا بتونم ازشون استفاده کنم.

  • مقاله‌ی وبلاگ درباره لیزر موهای زائد علاوه بر اطلاعات کامل، از تجربیات شخصی هم پر از ارزش بود. ممنونم از نویسنده!

  • اطلاعات جامع و مفیدی درباره لیزر موهای زائد در این وبلاگ پیدا کردم. ممنونم از زحماتتون!

  • منم تازه می‌خوام با لیزر موهای زائد امتحان کنم. مطالب وبلاگتون مرجع خوبی بود برام، ممنونم!

  • واقعاً ممنونم از توضیحات کامل در مورد لیزر موهای زائد. اطلاعاتتون به دردم خورد!

  • به وبلاگ شما بسیار علاقمندم و همیشه با انتشار مطالب جدیدتان مشتاقانه منتظر شما هستم. از تلاش شما برای به اشتراک گذاشتن این محتواهای ارزشمند سپاسگزارم.

  • خدمات لیزر موهای زائد در کلینیک باربد واقعاً موثر بوده است. من از جایی دیگر نتوانسته بودم نتایج بهتری بگیرم. پرسنل محترم و متعهدی دارند.

  • واقعاً دستتون درد نکنه بابت مطالب آموزشی و مفیدی که در مورد لیزر موهای زائد ارائه داده بودید. عالی بود!

  • کلینیک باربد را به همه توصیه می‌کنم. لیزر موهای زائد رو انجام دادم و واقعااا راضی بودم.

  • واقعاً عالی بود، اطلاعات خوبی درباره لیزر موهای زائد داده بودید. ممنونم از مطالب مفیدتون!

  • از وقتی که با لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی باربد اقدام کردم، واقعاً راضی بودم. موهای زائد مزاحمتم را کاهش داده و احساس آرامش بیشتری می‌کنم. متشکرم از تیم حرفه‌ای باربد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *